Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Halaman 1 dari 2 1, 2  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  MS600-A on Thu Sep 18, 2008 11:22 pm

kwn2..nak tanya skit, korang setuju tak kalau aku ckap yang kat iptb ni..pengurusan sampah n sisa pepejalnye cekap?

kalau xsetuju, nape?

harap2 korang blh share ngan aku..sebab aku nak buat sesuatu dengan isu ni..

cuba korg analisis kat asrama, kelas kita n kafe.. mane lagi xterurus?



"bersama menjaga kebersihan IPTB" =p

pikiaq dulu sebelom tauk!

MS600-A
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

aku rase..

Post  kyuuel on Thu Sep 18, 2008 11:29 pm

aku rase kat kafe tu la masalah skit..
kat klas dah ok dah..
cume kita ni xamalkan kitar semula sangat..
aku cadangkan, blasah jer saper yang buang sampah merata2 tu.. cyclops

kyuuel
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

aku pulak rasa mcm ni..

Post  bob on Thu Sep 18, 2008 11:34 pm

[b][b]bagi aku, kat asrama kita ni lg dasat.. malam2 tgk xda sampah sangat, tp bl pagi..habis berselerak kena cakar dengan kucing.. kalo korang xcaye, tgk la pagi esok..kat koridor bilik korang.. Basketball [/b][/b]

bob
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Thu Sep 18, 2008 11:42 pm

setuju dengan bob...bilik aku yg dekat ngan bilik air ni..aku tau laa...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

jom vote!!

Post  sipon on Fri Sep 19, 2008 12:03 am

jom vote.. kita tgk ramai2..

dalam byk2 kwsn kat mktb ni, kat ner yang paling kotor?







cepat2!! vote!!!!!!!! cheers

sipon
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Fri Sep 19, 2008 12:09 am

dekat tong sampah aaa...haha

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  AriffPutera on Fri Sep 19, 2008 12:39 am

41m4n wrote:dekat tong sampah aaa...haha

Pd pendapat aku la kan, kat tnds. Pakcik tu da bsuh awl2 pagi. Ble bebudak blk dr kuliah jek, mcm sminggu xbsuh. Sinki kat tmpat bsuh bju blh berminyak sisa makanan. Bsuh la pinggan kat kitchenet dik oi.. Alahai..

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Fri Sep 19, 2008 12:41 am

AriffPutera wrote:
41m4n wrote:dekat tong sampah aaa...haha

Pd pendapat aku la kan, kat tnds. Pakcik tu da bsuh awl2 pagi. Ble bebudak blk dr kuliah jek, mcm sminggu xbsuh. Sinki kat tmpat bsuh bju blh berminyak sisa makanan. Bsuh la pinggan kat kitchenet dik oi.. Alahai..

keke...aku suka tinggi kat sink pas sahur..and basuh bila dkt nk buka...
haha..jgn ikut pangai aku...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  Dz on Fri Sep 19, 2008 12:52 am

jom vote.. kita tgk ramai2..

dalam byk2 kwsn kat mktb ni, kat ner yang paling kotor?







cepat2!! vote!!!!!!!! cheers


$$$Pada ak, dalm banyk2 kawsn kat maktab ni, tempat tido 41m4n paling kotor..
Klu tak caye ko pegi tengok.. HEhEhE...

Dz
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Fri Sep 19, 2008 1:06 am

Dz wrote:jom vote.. kita tgk ramai2..

dalam byk2 kwsn kat mktb ni, kat ner yang paling kotor?







cepat2!! vote!!!!!!!! cheers


$$$Pada ak, dalm banyk2 kawsn kat maktab ni, tempat tido 41m4n paling kotor..
Klu tak caye ko pegi tengok.. HEhEhE...

ek eleh..bilik aku lak dia nk sibuk2...
publisiti murahan...haha

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  Dz on Fri Sep 19, 2008 1:15 am

ek eleh..bilik aku lak dia nk sibuk2...
publisiti murahan...haha


$$ Bukan nk nyibuk tp sblum antar posting ni ak tanye bdk2 yg ade skali ngan ak ni.. Diorg yg kte, bukan aku...

Dz- Sape makan cili, die....

Dz
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Fri Sep 19, 2008 1:18 am

keke..ikut ang laa...
pada aku tu bukan isu mktb..
bilik aku bukan hg yg dudk..
end.

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Pembaca Budiman..

Post  Dz on Fri Sep 19, 2008 1:29 am

Pada pandangan aku, tak guna kite dok bising tempat tu la tempat ni la yang kotor kalau tempat yang paling hampir dengan kita dan paling penting, tempat tido kite lebih teruk dari tempat buang sampah. Tempat ni kena pastikan bersih dulu baru bleh complain tempat2 lain..
Hari tu lecturer yang buat lawatan ke bilik terkejut ngan keadaan bilik sesetengah pelajar.

Dz
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

untuk maklumat budak KS

Post  w@n$ tec on Fri Sep 19, 2008 2:06 am

sebenarnya,,kalu ikut hukum asal dalam islam,,sumanya adalah suci dan bersih,umpama seorang bayi yang baru dilahirkan...sama juga dengan iptb ni...pada awalnya mmg bersih... akan tetapi,,,tangan-tangan manusialah iaitu guru pelatih iptb yg menyebabkan iptb tidak suci lg.. oleh hal yg demikian,, iptb mmg bersih dan setuju dgn pendapat enta... gunalah kalimah arab ni dalam kehidupan kita... النظافة من الإيمان

ana fakiru ila Allah..

w@n$ tec
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Tima kaseh share pendapat

Post  MS600-A on Fri Sep 19, 2008 3:31 am

kami buat kajian ni sebab nak tau pendapat korang sume tentang sistem pengurusan sampah kat IPTB kite ni..

tanggungjawaab tu terletak pada kita jgak utk jaga kbersihan IPTB ni..

so, thanks pada yang dah bg pendapat.. n kalau ada pape lg nak share..just going on k!! thanks!

MS600-A
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Fri Sep 19, 2008 5:53 am

perlukah ada tong kitar semula??

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Tong Kitar Semula

Post  AriffPutera on Fri Sep 19, 2008 11:00 am

Rasanya kampus kita amat memerlukan tong kitar semula ni.

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  fairdye on Fri Sep 19, 2008 12:41 pm

ya2! sy stuju sgt2..kat bilik tu da byk sgt kosmo..almaklumlah tiap2 ari beli..JPP Biro Keceriaan,sila utarakan pendapat kami ni..tq:)

fairdye
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Fri Sep 19, 2008 3:09 pm

hehe...kosmo budak deakin mau...harakah depa x mau...
double standard...

sorry noh dak deakin...saja nk usik..

lama dh depa x kutip surat2 habaq...
kalau hampa ada leh tya depa kalau nk..
depa dok kumpui dana nk pi aussie

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

ckp xserupa bikin...

Post  pakupyg on Fri Sep 19, 2008 5:02 pm

cit aiman ang dok kata ptg2 pompuan xtrun men...

abeh ang trun men ka??xpenah nmpak lak aku..nk kata kt pompuan xtrun men, ang p trun men dulu..
ni dok bela perut ja..

p/s:ni nasihat utk aiman ja,bkn nk kutuk.....

pakupyg
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Fri Sep 19, 2008 10:18 pm

pakupyg wrote:cit aiman ang dok kata ptg2 pompuan xtrun men...

abeh ang trun men ka??xpenah nmpak lak aku..nk kata kt pompuan xtrun men, ang p trun men dulu..
ni dok bela perut ja..

p/s:ni nasihat utk aiman ja,bkn nk kutuk.....

apa lari topik ni...
aik...aku ada kata kaa??
aku bukan x turun...sebelum ni mmg aku turun...
x kan x penah nmpk aku men tenis...
tp awai tahun ni...
selepas apa yg jd kat lutut aku..
aku dinasihatkan dr x payah pulun main sgt....
pg td aku men hoki time pj syok...
mmg aa enjoy...tp aku bleh main sat2 jaa..
kalau jd papa kat lutut aku sat lagi hg nk tanggung ka??

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Uiks..

Post  AriffPutera on Sat Sep 20, 2008 12:03 am

No comment. Jgn dok gdo2 adik2. Hehe..

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

ooooo...mgumpat ye

Post  bdk DU on Sat Sep 20, 2008 1:54 am

41m4n wrote;
"hehe...kosmo budak deakin mau...harakah depa x mau...
double standard...

sorry noh dak deakin...saja nk usik..

lama dh depa x kutip surat2 habaq...
kalau hampa ada leh tya depa kalau nk..
depa dok kumpui dana nk pi aussie"

>kitorg bkn xnk kutip..tp sjk akhir2 nie byk sgt keje...pnt deh duk p dr jbtn ke jbtn cr brg recycle..klu korg xksh bleh bwk bende yg nk recycle ke dkc or deakin lab...klu xksh la..selain dr mnmbah dana, kitorg ni membntu mgurgkan smph di iptb nie..drpd buang je bek kte recycle..surt kabar ke botol2 plastic ke..confirm byk kt blik korg..tul x..skurg2nya kte mgurgkan pencmran di iptb ni..
kitorg de wat xperiment ngan en. Yaziz psl plastics..kitorg mndpati some plastics very dangerous to burn..eg. PVC which released poisonous gases, chlorin when burned..gas ni merbhya kpd org2 tua, pgidap jntung n asma etc.. n leh myebbkan kmatian..bhy kn..ni just nk share information..klu kt rmh nk bkr smph 2 tgok2 la sket..kot2 ade pvc ke...he
I love you
save the "blue marble", our Earth,
save our nature alien

bdk DU
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  T-Max on Sat Sep 20, 2008 11:36 am

sapa2 dak du volunteer sediakan sebuah bilik utk buang recycle thing...
bilik madiey ok dak??huhu
takkan kami nak angkut pi kelas lak...jd satu reja..

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

.......

Post  bdk du on Sat Sep 20, 2008 10:52 pm

ok...klu kt kitchenette cne..ltk elok2 kt ctu

bdk du
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: Pengurusan sampah kat IPTB memuaskan?

Post  Sponsored content Today at 10:04 pm


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 1 dari 2 1, 2  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik