Selamatkan Palestin

Halaman 3 dari 3 Previous  1, 2, 3

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  T-Max on Sat Jan 31, 2009 1:07 pm

soc..x dak link ori kaa...x jelas laa..x puas tgk...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  TOKCIK on Sat Jan 31, 2009 1:32 pm

socrates wrote:
TOKCIK wrote:
socrates wrote:kite ni kan selalu sgt off topic kan...
ape kate lain kali wujudkan thread baru utk topik yg agak2 dah terkeluar dr landasan....
so,ni aku attach picture sket utk kembali pada topik asal...




agak2...kita terlepas tak...?
sorry yer...size pict terlalu besar...nak tgk dgn lebih jelas klik pd gamba...

hmm,sykran ya soc..hmm,ini rangkainnya ya..berkembang2 dah..tokcik rasa mcm ada yg xterlepas ni kalu nk crita yg lepas2..tapi lepas ni insyaAllah sama2 kita elak slow2

hmm,bab off topic ni biasalah..syok sgt bincang.mujur ada org yg kembali pd topik asal.. Wink

tula..kita manusia..kat sini pn dah terbukti kita ni mudah lupa...
isu yg asal pn tak ketahuan mana lg,nk timbul isu baru dlm isu lama...hehehe...(boleh paham ker..?)
harap semua dpt amek iktibar...

insyaAllah..tokcik bleh paham...isu kita kat cni adlah selamatkan filastin ok..mcm mana kita nk selamatkan filastin??

hmm,isu yg kita boleh timbulkan utk selamatkan filastin sudah tentu kita doakan mereka, beri dana kepada mereka, memboikot barangan yg membuat mereka derita iaitu puak zionis..
hmm,bila nak berdoa kenalah ada yg selalu mengingatkan,bila nak bg dana sudah tentu kena ada caranya kan,bila dah memboikot sudah tentu kena ada inisiatif nya dan senarai brg yg perlu diboikot kan..

apa yg tokcik nak kaitkan isu kita sebelum ini xlah lari jauh lagi kan..Very Happy

cumanya jgn kita lupa untuk kaitkan dengan isu sebenar kita kan..tak gitu?? Smile

astanghfiruLLahal 'Azim..ampunkan hamba-Mu yg telah alpa ini..

TOKCIK

Jumlah posting : 87
Join date : 12.09.08

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  socrates on Sun Feb 01, 2009 8:52 am

gts200 wrote:soc..x dak link ori kaa...x jelas laa..x puas tgk...

ermm..aku tak igt aku amek mane..ni aku uploadkan yg aku nyer k...hrp dpt m'bantu gts...


http://www.mediafire.com/file/5zlmzztyzyd/Yahudi Conquer.rar
http://www.mediafire.com/file/jjzuughmikr/boycott-leaflet-a4-ramadan-campaign.rar

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  socrates on Sun Feb 01, 2009 8:58 am

TOKCIK wrote:
socrates wrote:
TOKCIK wrote:
socrates wrote:kite ni kan selalu sgt off topic kan...
ape kate lain kali wujudkan thread baru utk topik yg agak2 dah terkeluar dr landasan....
so,ni aku attach picture sket utk kembali pada topik asal...


agak2...kita terlepas tak...?
sorry yer...size pict terlalu besar...nak tgk dgn lebih jelas klik pd gamba...

hmm,sykran ya soc..hmm,ini rangkainnya ya..berkembang2 dah..tokcik rasa mcm ada yg xterlepas ni kalu nk crita yg lepas2..tapi lepas ni insyaAllah sama2 kita elak slow2

hmm,bab off topic ni biasalah..syok sgt bincang.mujur ada org yg kembali pd topik asal.. Wink

tula..kita manusia..kat sini pn dah terbukti kita ni mudah lupa...
isu yg asal pn tak ketahuan mana lg,nk timbul isu baru dlm isu lama...hehehe...(boleh paham ker..?)
harap semua dpt amek iktibar...

insyaAllah..tokcik bleh paham...isu kita kat cni adlah selamatkan filastin ok..mcm mana kita nk selamatkan filastin??

hmm,isu yg kita boleh timbulkan utk selamatkan filastin sudah tentu kita doakan mereka, beri dana kepada mereka, memboikot barangan yg membuat mereka derita iaitu puak zionis..
hmm,bila nak berdoa kenalah ada yg selalu mengingatkan,bila nak bg dana sudah tentu kena ada caranya kan,bila dah memboikot sudah tentu kena ada inisiatif nya dan senarai brg yg perlu diboikot kan..

apa yg tokcik nak kaitkan isu kita sebelum ini xlah lari jauh lagi kan..Very Happy

cumanya jgn kita lupa untuk kaitkan dengan isu sebenar kita kan..tak gitu?? Smile

astanghfiruLLahal 'Azim..ampunkan hamba-Mu yg telah alpa ini..

mmg betul ckp tokcik...
niat soc cuma xnk bg org lain keliru dgn topic on topic...hehe...
walaupun bekaitan, tp klu dah jd satu isu yg besar & menarik lebih elok kita create satu thread yg khas...
peace yak...

sebgai satu saudara kpd mereka, kita mmg digalakkan untuk membaca Qunud Nazilah...insyaAllah...

.::Qunut Nazilah::..:: قنوت النازلة ::.
Antara sighah qunut nazilah yang boleh digunakan :
اللَّهُمَّ إِنَّا نَجْعَلُكَ ِفي نُحُورِ أَعْدَائِنَا وَنَعُوذُبِكَ مِنْ شُرُورِهِمْ

اللَّهُمَّ بَدِّدْ شَمْلَهُمْ وَفَرِّقْ جَمْعَهُمْ وَشَتِّتْ كَلِمَتَهُمْ

وَزَلْزِلْ أَقْدَامَهُمْ وَسَلِّطْ عَلَيْهِمْ كَلْبًا مِنْ كِلاَبِكَ

يَا قَهَّارُ... يَا جَبَّارُ... يَا مُنْتَقِمُ!

يَا اللهُ ) 3 مرّات (

اللَّهُمَّ يَا مُنْزِلَ الكِتَاب...وَيَا مُجْرِيَ السَّحَاب...ويا هَازِمَ الأَحْزَاب...
اِهْزِمْهُمْ وَانْصُرْنَا عَلَيْهِمْ



Terakhir diubah oleh socrates tanggal Sun Feb 01, 2009 9:02 am, total 1 kali diubah

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  socrates on Sun Feb 01, 2009 8:59 am

ni plak file penuh untuk doa qunud nazilah...hrp dpt membantu semua...


http://www.mediafire.com/file/mwnkwtmnwom/Doa-Qunut-Nazilah-soc.rar

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  TOKCIK on Sun Feb 01, 2009 10:32 am

socrates wrote:
TOKCIK wrote:
socrates wrote:
TOKCIK wrote:
socrates wrote:kite ni kan selalu sgt off topic kan...
ape kate lain kali wujudkan thread baru utk topik yg agak2 dah terkeluar dr landasan....
so,ni aku attach picture sket utk kembali pada topik asal...


agak2...kita terlepas tak...?
sorry yer...size pict terlalu besar...nak tgk dgn lebih jelas klik pd gamba...

hmm,sykran ya soc..hmm,ini rangkainnya ya..berkembang2 dah..tokcik rasa mcm ada yg xterlepas ni kalu nk crita yg lepas2..tapi lepas ni insyaAllah sama2 kita elak slow2

hmm,bab off topic ni biasalah..syok sgt bincang.mujur ada org yg kembali pd topik asal.. Wink

tula..kita manusia..kat sini pn dah terbukti kita ni mudah lupa...
isu yg asal pn tak ketahuan mana lg,nk timbul isu baru dlm isu lama...hehehe...(boleh paham ker..?)
harap semua dpt amek iktibar...

insyaAllah..tokcik bleh paham...isu kita kat cni adlah selamatkan filastin ok..mcm mana kita nk selamatkan filastin??

hmm,isu yg kita boleh timbulkan utk selamatkan filastin sudah tentu kita doakan mereka, beri dana kepada mereka, memboikot barangan yg membuat mereka derita iaitu puak zionis..
hmm,bila nak berdoa kenalah ada yg selalu mengingatkan,bila nak bg dana sudah tentu kena ada caranya kan,bila dah memboikot sudah tentu kena ada inisiatif nya dan senarai brg yg perlu diboikot kan..

apa yg tokcik nak kaitkan isu kita sebelum ini xlah lari jauh lagi kan..Very Happy

cumanya jgn kita lupa untuk kaitkan dengan isu sebenar kita kan..tak gitu?? Smile

astanghfiruLLahal 'Azim..ampunkan hamba-Mu yg telah alpa ini..

mmg betul ckp tokcik...
niat soc cuma xnk bg org lain keliru dgn topic on topic...hehe...
walaupun bekaitan, tp klu dah jd satu isu yg besar & menarik lebih elok kita create satu thread yg khas...
peace yak...

sebgai satu saudara kpd mereka, kita mmg digalakkan untuk membaca Qunud Nazilah...insyaAllah...

.::Qunut Nazilah::..:: قنوت النازلة ::.
Antara sighah qunut nazilah yang boleh digunakan :
اللَّهُمَّ إِنَّا نَجْعَلُكَ ِفي نُحُورِ أَعْدَائِنَا وَنَعُوذُبِكَ مِنْ شُرُورِهِمْ

اللَّهُمَّ بَدِّدْ شَمْلَهُمْ وَفَرِّقْ جَمْعَهُمْ وَشَتِّتْ كَلِمَتَهُمْ

وَزَلْزِلْ أَقْدَامَهُمْ وَسَلِّطْ عَلَيْهِمْ كَلْبًا مِنْ كِلاَبِكَ

يَا قَهَّارُ... يَا جَبَّارُ... يَا مُنْتَقِمُ!

يَا اللهُ ) 3 مرّات (

اللَّهُمَّ يَا مُنْزِلَ الكِتَاب...وَيَا مُجْرِيَ السَّحَاب...ويا هَازِمَ الأَحْزَاب...
اِهْزِمْهُمْ وَانْصُرْنَا عَلَيْهِمْ


hmm,semoga Allah memberkati usahan soc..

alhamdulillah kekejaman yg berlaku terhadap rakyat filastin menaikkan kemarahan luar biasa umat manusia khususnya umat Islam dunia.

harapan tokcik semoga semangat ini berkekalan sampai bila2..walaupon peperangan sudah reda tp teruskan berjuang untuk mereka dengan istiqamah mendoakan mereka, istiqamah memberikan dana kpd mereka, istiqamah memboikot barangan puak2 yg membantu puak2 zionis ni..

kita tidak ada masa untuk leka lagi..marilah kita sama2 ingat mengingati..andai imam terlupa doakan filastin dan umat islam seluruhnya,ingatkan lah..andai ada rakan yg membeli brgn yahudi ingatkanlah,andai kita sudah lama tidak memberi dana buatlah reminder jika perlu..sama2 ingatkan lah ya Very Happy

isu filastin ni adalah isu aqidah sbb filastin adalah bumi anbiya',qiblat pertama (Rasulullah kiblatkan Baitul Maqdis selama 18 bulan), tempat yg suci serta berkaitan peristiwa Isra' Mi'raj..

berkaitan kekejaman puak2 zionis ni..baru tokcik tau rupanya depa ni mengimani kitab depa mengatakan yahudi bangsa hebat dan manusia lain adalah hamba..penghancuran seluruh dunia,pembinaan pusat di Baitul Maqdis ..iman puak2 zionis ni adalah lakukan kekejaman..ish3.

TOKCIK

Jumlah posting : 87
Join date : 12.09.08

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  socrates on Sun Feb 01, 2009 7:17 pm

betul tu tokcik..klu tak salah soc,kitab taurat (tu pun yg telah diubah ntah berapa kali)...
klu tokcik berminat nk nambah pengetahuan, soc ader satu filem documentary ttg sejarah yahudi mula2 msk ke palestin...(occupation 101)-nanti soc cek balik tajuknya...

soc juga ader bahan bacaan ttg 'bapak permodenan & sekulirisme' turki iaitu kamel attartukkk....yg berkaitan dgn yahudi laknatullah...
boleh la klu nk kongsi2 maklumat...insyaAllah.... Cool

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  TOKCIK on Sun Feb 01, 2009 11:58 pm

socrates wrote:betul tu tokcik..klu tak salah soc,kitab taurat (tu pun yg telah diubah ntah berapa kali)...
klu tokcik berminat nk nambah pengetahuan, soc ader satu filem documentary ttg sejarah yahudi mula2 msk ke palestin...(occupation 101)-nanti soc cek balik tajuknya...

soc juga ader bahan bacaan ttg 'bapak permodenan & sekulirisme' turki iaitu kamel attartukkk....yg berkaitan dgn yahudi laknatullah...
boleh la klu nk kongsi2 maklumat...insyaAllah.... Cool

syukran2..tafaddhol..kita pakat kongsi ya..

TOKCIK

Jumlah posting : 87
Join date : 12.09.08

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Lagu Orang Barat Untuk Rakyat Palestine

Post  socrates on Tue Feb 03, 2009 12:41 pm

Sebenarnya,orang di barat pun terus2san menyokong & membantu saudara2 kita di palestin...ada yg beri atau salur dari segi kewangan,bantuan/khidmat sosial & seumpama dgnnya...
yg menarik ttg sorang ni telah menulis & menyanyikan sebuah lagu khas untuk menggambarkan perjuangan rakyat2 palestin terutamanya di Gaza..

We will not go down (Song for Gaza)



Michael Heart

WE WILL NOT GO DOWN (Song for Gaza)
(Composed by Michael Heart)
Copyright 2009

A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they’re dead or alive

They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight

Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who’s wrong or right

But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze

We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down

In Gaza tonight

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  socrates on Tue Feb 03, 2009 12:44 pm

aiseh...lupa plak nk letak link download..

Klik untuk download lagu We Will Not Go Down (Song For Gaza)

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  toksiak on Thu Feb 05, 2009 1:28 pm

hooo...trm ksh soc...
lagu ni best jugak...
semangat pun ada bila dengaq...
skang ni dah xdak aktiviti ka untuk rakyat palestine ni....?xmo la jd mcm dulu2...
hangat2 tahi ayam jaa..
bila dah reda,pakat pi mcD wat jamuan kelas..ehehe...

toksiak

Jumlah posting : 19
Join date : 23.01.09

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  einzard on Mon Feb 09, 2009 11:42 am

gts200 wrote:ini sekarang sebaran yg tgh hot sekarang..sy cuma cari siapa penulis tesis tu tp x jumpe..kalau ade tlg inform eh..pelik juga kalau ada versi melayu nape x ade versi english...rupanya pdf nya dalam BM dikuakan oleh sebuah syarikat perunding motivasi ....

Mengapa Yahudi Bijak?
Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani
housemanship dibeberapa hospital disana, ada beberapa perkara yang menarik
dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu "Mengapa Yahudi
Bijak?". Memang tidak dapat dinafikan ramai cendikiawan berbangsa Yahudi,
dari segala bidang, Engineering, musik, saintis dan yang paling hebat ialah
bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan
di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan,
senjata, perhotelan, perfileman diHollywood dan sebagainya.
Ketika tahun kedua, akhir bulan December 1980 dan sedang
saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebab
nya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada
mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau olah manusia sendiri? Adakah bijak
boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran?
Maka saya pon tergerak membuat tesis untuk Phd saya,
disamping kebaikan untuk umat sejagat dan dapat hidup secara harmoni. Untuk
pengetahuan anda tesis yang saya lakukan ini mengambil masa hampir lapan
tahun, ini kerana untuk mengumpulkan data-data yang setepat mungkin.
Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan,
adat resam, ugama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya
dan data data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum kaum lain.
Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan
zuriat. Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung,
pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan
bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku metamatik dan
menyelesaikan masalah metamatik bersama suami, saya sungguh hairan kerana
teman saya yang mengandung sering membawa buku metamatik dan bertanya
kepada saya beberapa soalan yang beliau tak dapat menyelesaikanya, oleh
kerana saya memang minat tentang metamatik, tentu saja dengan senang saya
bantu beliau. Saya bertanya kepada beliau, adakah ini untuk anak kamu?
Beliau menjawab, "ia, ini untuk anak saya yang masih didalam kandungan,
saya sedang melatih otak beliau, semuga ia menjadi genius apabila dewasa
kelak" Perkara ini membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau
seterusnya. Berbalik kepada metamatik tadi, tanpa merasa jenoh beliau
membuat latihan metamatik sehingga beliau melahirkan anak.
Seperkara lagi yang saya perhatikan ialah pemakanan
beliau, sejak awal mengandung beliau gemar sekali memakan kacang badam dan
korma bersama susu , dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti
dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai
jenis kekacang, menurut beliau daging ikan sungguh baik untuk perkembangan
otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat
merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak didalam kandungan. menurut
beliau ini adalah adat orang orang yahudi ketika mengandung dan ianya
menjadi semacam kewajipan untuk ibu ibu yang sedang mengandung mengambil
pil minyak ikan.
Ketika saya diundang untuk makan malam bersama orang
orang Yahudi, perkara pertama yang saya perhatikan ialah menu mereka.
Setiap undangan yg saya perhatikan ialah mereka gemar sekali memakan ikan
(hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja
jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan
bersama. Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam.
Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah buahan dahulu sebelum
memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang kerumah
Yahudi anda akan dihidangkan buah buahan dahulu. Menurut mereka, dengan
memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan,
ini akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami
pelajaran disekolah.
Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang
makan dirumah Yahudi, jangan sekali kali merokok, dan tanpa malu mereka
akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dam merokok diluar rumah
mereka. Menurut saintis di Universiti Israel, siasatan menunjukkan nikotin
dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes,
ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yg cacat otak ( bodoh
atau lembab). Suatu penemuan yg dahsyat ditemui oleh saintis yg mendalami
bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. (Ironi nya,
pemilik pengeluar rokok terbesar adalah ...... tekalah sendiri..!)
Perhatian saya selanjutnya ialah melawati tadika
mereka, Pemakanan anak anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah
buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code
oil lever) Didalam pengamatan saya, kanak Yahudi sungguh bijak dan rata
rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan sedari
awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu
kewajipan. Menurut mereka bermain musik dan memahami nota notanya dapat
meningkatkan lagi IQ kanak kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu
bijak.
Ini menurut saintis Yahudi, gegaran musik dapat
stimulate (semacam senaman untuk otak) maka itu terdapat ramai sekali
genius musik terdiri dari kaum Yahudi.
Seterusnya ke darjah 1 hingga 6, anak anak Yahudi akan
diajar metamatik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi
keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak anak
di California, ianya jauh berbeza tentang IQ dan boleh saya katakan 6
tahun kebelakang!!!. Segala pelajaran akan dengan mudah di tangkap oleh
anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi sukan juga menjadi kewajipan bagi
mereka dan sukan yg diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari,
menurut teman saya ini, memanah dan menembak dapat melatih otak mem fokus
sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perhidmatan
negara.
Selanjutnya pemerhatian saya menuju ke sekolah tinggi
(menengah) disini murid murid ditekan dengan pelajaran mata sains dan
mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupon kadangkala
kelihatannya lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius apatah lagi
ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke
institute tinggi di Politeknik dan Universiti.
Satu lagi yg di beri keutamaan ialah fakulti perniagaan.
Saya sungguh terperanjat melihat mereka begitu agresif dan seriusnya mereka
tentang perniagaan. Diakhir tahun diuniversiti, para penuntut dibidang
niaga dikehendaki melakukan projek dan memperaktik kanya dan anda hanya
akan lulus jika kumpulan anda(10 pelajar setiap kumpulan) dapat keuntungan
sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian
seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak
hairanlah mereka dapat menguasai ½ perniagaan didunia! Siapakah yg mencipta
design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti
bisnes dan fesyen.
Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan
ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka,
menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksijan
dikepala, banyak ugama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada
menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat
mensimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang orang Jepun,
mereka sering menunduk nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang
orang Jepun yg pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka
ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah!
Berpusat di New York, Dewan perniagaan Yahudi bersedia
membantu mereka yg berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk
Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yg bernas, jawatan kuasa akan memberi
pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatan kuasa tadi akan
bekerjasama dengan anda untuk memastikan yg perniagaan mereka menurut
landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell comptr, Cocacola, DKNY,
Oracle, Perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus kedai
ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi
dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar dipersatuan
ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang
tanpa faedah, barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California
sentiasa kekurangan doktor pakar.
Kesimpulanya, pada teori saya, melahirkan anak dan
keturunan yg bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukan semalaman, ianya
memerlukan masa, beberapa jenerasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika
sang ibu mengandung, galakkanlah siibu melakukan latihan metamatik yg mudah
tetapi konsisten disamping mendengar musik klasik. Seterusnya ubahlah cara
pemakanan, makanlah makanan yg elok dan berhasiat yg baik untuk otak,
menghayati musik sejak kecil adalah baik sekali untuk penumbuhan otak kanak
kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak anak
mencerdaskan otak mereka demikian juga sukan yg memerlukan konsetrasi yg
tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak.
Merokok menjanjikan jenerasi yg moron (goblok) dan sudah
tentu genes bodoh akan mengikut ke jenerasi siperokok. Lawatan saya ke
Singapore pada tahun 2005 amat memeranjatkan sekali, disini perokok seperti
dianak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa
harga sekotak rokok? US$ 7 !!! ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk
makan anda!! Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menkjubkan
sekali!!! dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan
segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel, maka itu saya lihat
banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupon hakikat nya
negeri Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan!!
Anda mungkin muskil, benarkah merokok dapat melahirkan
jenerasi goblok, saya telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini.
Lihat saja Indonesia, jika anda ke Jakarta, dimana saja anda berada, dari
restoran, teater, kebun bunga hingga kemusium hidung anda akan segera
terbau asak rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ .70cts !!! dan hasilnya?
Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyak kah universiti
terdapat disana? Hasil apakah yg dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali.
Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa
mereka begitu sukar sekali menguasai bahasa Inggeris? Ditangga berapakah
kedudukan mereka di pertandingan metamatik sedunia? Adakah ini bukan
akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.
Di tesis saya ini, saya tidak akan menimbulkan soal
ugama atau bangsa, adakah Yahudi itu zalim sehingga diusir dari semenjak
zaman Paraoh hingga ke Hitler, bagi saya itu isu politik dan survival, yg
ingin saya ketengahkan ialah, mampu kah kita dapat melahirkan jenerasi yg
bijak seperti Yahudi? Jawabanya ialah mungkin dan tidak mustahil dan ianya
memerlukan perubahan, dari segi pemakanan dan cara mendididik anak dan saya
kira hanya memerlukan 3 jenerasi sahaja. Ini dapat saya lihat sendiri
tentang cucu saya, ini setelah saya mengajar anak saya melalui program yg
telah saya nyatakan diatas tadi, pada umur 9 tahun (cucu saya) dia dapat
menulis esay sepanjang 5 mukasurat penuh. Esay nya hanyalah mengenai
Mengapa saya gemarkan tomato!
Selamat sejahtera dan semuga kita dapat melahirkan manusia yg bijak dan
bersifat mulia untuk kebaikan manusia sejagat tanpa mengenal batasan
bangsa.
Dr. Stephen Carr Leon

Assalamualaikum...
Setelah aku baca quotation ni, aku rasa memang patut la pun kalau Yahudi laknatullah tu bijak @ intelligent, tengok la macam mana dia punya jaga start dari dalam kandungan lagi. Seawal peringkat tu dah diterapkan macam-macam, bukan ke dunia ni adalah tempat sebab dan akibat? Sebab diorang jaga macam tu sekali, tak hairanlah kalau diorang tu intelligent, (sayang sekali kepandaian mereka salurannya salah). Alangkah bagusnya kalau kita orang Muslim ni boleh praktikkan, supaya generasi akan datang bakal menjadi mujahid di bumi Allah ni kan? Ni tak, cuba perhatikan anak-anak kita sekarang (no offense meant) dari segi pemakanannya, ada tak dijaga dengan begitu teliti dan rapi? Anak-anak kita, sedihnya mereka ni banyak terdedah dengan junkfood dan makanan-makanan lain yang sedap je lebih tapi nutrien kurang. Institusi kekeluargaan sekarang pun banyak yang tak berapa nak okey, macam mana kita nak jadi ummah yang kuat ni, kalau perkara sekecil tu pun kita tak berapa ambil berat? Mari la kita sama2 perbaiki diri kita terutamanya aku yang lemah ni. Terima kasih banyak, macam-macam info aku dapat just dengan baca artikel yang di-post ke sini.

p/s: Yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu datang dari diri aku sendiri...

einzard

Jumlah posting : 6
Join date : 06.08.08

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Rahsia pemakanan genius islam

Post  nurcahaya on Thu Feb 12, 2009 11:39 pm

Rahsia pemakanan genius islam

Formula pemakanan genius-genius Islam silam yang menjadi rahsia keajaiban daya intelek mereka. Formula ini terpendam di dalam kitab-kitab tradisional dalam bahasa Arab. Tersembunyi dari pengetahuan orang Arab dan umat Islam sendiri. Namun akhir-akhir ini ada usaha-usaha untuk mengetengahkan kembali kepada umum. Sekarang semacam ada kecenderungan di kalangan ilmuan Islam dan bukan Islam untuk mengkaji dan menguji keabsahan formula ini. Ini didorong oleh penemuan - penemuan saintifik yang membuktikan kebenarannya, khususnya terhadap susu, madu dan telur. Berikut adalah formula pemakanan genius - genius Islam yang telah terbukti berupaya meningkatkan kepintaran dan kekuatan daya ingatan :

1) MADU
Madu adalah makanan yang sangat berkhasiat. Al-Quran mengiktirafkannya sebagai "shifa'" iaitu penyembuh penyakit. Manisan madu digelar "Raja Ubat", dapat menyembuh kebanyakkan penyakit. Ia adalah makanan untuk kesihatan keseluruhannya. Ia mengandungi pelbagai jenis vitamin, mineral, protein, antiseptik dan enzim yang meningkatkan ingatan dan kecerdasan mental individu. Madu juga mengandungi pelbagai zat galian yang penting seperti kalsium, sulfur, fosforus, zat besi, karbon, magnesium, potassium (kalium), kuprum, silika, klorin, mangganese dan belerang untuk memupuk tenaga dan kesihatan fizikal-mental. Rasullullah s.a.w bersabda, "Siapa ingin hafal, hendaklah ia minum manisan madu". Madu didapati berkesan untuk merawati penyakit - penyakit mental di mana ia boleh menghindarkan kepenatan kerja otak seperti berfikir, membaca, merancang dan bermesyuarat.

CARA MINUM : 2 sudu teh pada waktu pagi dan malam.
PANTANG : Jangan makan tembikai semasa menggunakan madu. Sangat merbahaya !

2) KISMIS
Mengandungi zat besi yang amat diperlukan untuk membina darah bagi memastikan bekalan oksigen yang mencukupi untuk disalurkan ke otak. Kekurangan oksigen menyebabkan seseorang mudah mengantuk, pelupa, lembab dan mengalami kelemahan dalam berfikir.

CARA MAKAN :
i)Menghadap Kiblat
ii)Baca "Bismillah" dan selawat ke atas nabi (3 kali)
iii)Baca doa penerang hati
iv)Makan secara kemam seperti makan gula-gula. Tidak berkesan jika dikunyah seperti makan kacang.
v)Makan sebiji-biji sebanyak 21 biji setiap hari.

3) SUSU SEGAR
Susu berguna untk kesihatan otak, mempertajamkan ingatan, membekalkan tenaga mental dan fizikal. Susu mengandungi tiga unsur semulajadi iaitu keju, lemak dan air yang amat diperlukan untuk pertumbuhan badan dan otak. Susu adalah makanan yang paling lengkap dan berkhasiat. Ia mengandungi enam kelas makanan yang amat diperlukan oleh tubuh iaitu karbohidrat, lemak, protein, semua jenis vitamin, mineral dan air. Ia berkhasiat untuk merawati kesihatan umum dan merupakan penawar kelupaan yang berkesan. Rasullullah s.a.w menerangkan susu boleh menguatkan belakang, menambahi akal, memperbaiki penglihatan dan menghindari penyakit lupa. Susu yang terbaik untuk ketajaman minda ialah susu kambing, biri - biri dan lembu yang segar. Susu hidup lebih berkhasiat dari susu debu.

CARA MINUM :
i)Sekurang-kurangnya segelas pada sebelah pagi dan malam
ii)Baca "Bismillah" dan doa minum susu seperti yang dibaca oleh Rasullullah s.a.w

4) TELUR
Bermanfaat untuk menambah kekuatan otak, badan dan menjaga kesihatan keseluruhannya. Ahli - ahli kesihatan mengakui ia merupakan makanan yang lengkap dan berkhasiat. Ia mengandungi protein, mineral, vitamin, kalsium, kuprum, magnesium, fosforus, kalium, sulfur, natrium, klorin, zat besi, air, choline dan bahan ekstraktif. Sabda Nabi s.a.w, "Sesungguhnya seorang nabi a.s mengadu kepada Allah (kerana dia)lemah badan. Maka Allah s.w.t memerintahkannya supaya memakan telur". Telur terutama telur kuning, berupaya mengatasi masalah kelemahan tenaga fizikal dan minda sekaligus. Telur yang terbaik ialah telur ayam kampung dan yang masih baru.

5) HALIA
Ianya sangat mujarab untuk gejala kelupaan. Ia boleh dimakan mentah atau dibuat halua. Halua ialah halia yang dijadikan manis - manisan dengan merebus dan mencampurkannya dengan gula.

CARA MAKAN : Dimakan sedikit sahaja pada waktu pagi.

6) LIMAU OREN
Berkhasiat untuk mengemaskan urat-urat jantung dan menambah kekuatan fikiran menurut hadis Nabi s.a.w. Limau - limau jenis lain juga elok untuk diamalkan.

7) BUAH DELIMA
Untuk penerang hati. Sabda Nabi s.a.w, "Barangsiapa yang memakan buah delima keseluruhannya, sesungguhnya Allah menerangkan hatinya selama 40 hari."

Cool DAGING BURUNG MERPATI
Ianya banyak digunakan oleh bijak pandai Islam dan Melayu dahulukala. Ia mengandungi protein, lemak, kalsium, fosforus dan kalori. Sangat efektif untuk meningkatkan kecerdasan terutama kanak - kanak. Kaedah ini sangat popular dan berkesan. Kanak - kanak yang diberi telur burung merpati didapati dapat bercakap lebih awal dari kebiasaannya.

9) OTAK AYAM
Boleh dibuat sup dan dicampur dengan halia. Otak ayam yang segar juga boleh dibuat penawar sementara bagi gigitan ular. Perlu diamalkan memakannya.

10) DAGING AYAM
Berbanding dengan semua jenis daging, ayam dianggap mengandungi kadar zat pemakanan yang paling tinggi. Daging ayam betina dara terutamanya berkhasiat meningkatkan prestasi otak dan membaiki darah. Abu Musa r.a meriawayatkan bahawa Nabi s.a.w memakan daging ayam betina.

11) DAGING BIRI-BIRI
Menambah darah, sesuai untuk orang aktif dan bekerja berat serta dapat meningkatkan kekuatan hafazan.

12) HATI
Terutamanya hati ayam dan lembu. Mengandungi pelbagai jenis vitamin dan bermanfaat untuk kesihatan mental dan fizikal.

13) KEKACANG
Beberapa jenis kacang seperti gajus, berangan, kacang soya, pistachio dan lain-lain. Kacang pistachio dipercayai sangat efektif untuk meningkatkan kecerdasan terutamanya kanak-kanak. Memakan kacang pistachio merupakan amalan pemakanan seorang pelajar genius berbangsa Melayu yang tinggal di Melaka. Kekacang mengandungi nilai protein yang tinggi.

14) BUAH BADAM
Untuk meningkatkan kecerdasan.

15) ZA'FARAN : KOMKOMA (CROCOS SATIVUS)
Sejenis bahan berambu merah. Dimakan sedikit sahaja. Dijual di kedai-kedai runcit India dan sesetengah kedai runcit Melayu.

16) KEMENYAN PUTIH (kemenyan serani/luban/kundar)
Ditumbuk halus-halus dan dimakan dengan gula.

17) BUNGA KOBIS
Terdapat sejenis asid amino untuk tenaga mental.

18) BUNGA CENGKEH
Ditumbuk sehingga halus lalu diamakn sedikit sahaja.

19) LABU
Berfaedah menambahkan keupayaan fikiran dan akal. Sabda Nabi s.a.w., "Makanlah labu kerana ia mencerdaskan akal". Baginda juga berkata, "Jika kamu membuat sup (atau kuah), dianjurkan memasukkan labu ke dalamnya kerana ia menambahkan kemampuan fikiran dan akal.

20) BUAH KEDEKAI (MAJALAWI)
Menguatkan hafalan dan menguatkan kekuatan badan.

21) MINYAK SAPI
Dimakan terus atau dicampurkan dengan masakan dalam kuantiti yang kecil.

22) SAYUR-SAYURAN DAN BAUH-BUAHAN SEGAR
Juga membantu meningkatkan akal dan memor

nurcahaya

Jumlah posting : 7
Join date : 29.01.09
Age : 29
Lokasi : penang

Lihat profil user http://hanan.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Selamatkan Palestin

Post  Sponsored content Today at 4:03 am


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 3 dari 3 Previous  1, 2, 3

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik