Lagi kes dera.. Apa pendapat korang??

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

Lagi kes dera.. Apa pendapat korang??

Post  AriffPutera on Wed Jun 17, 2009 11:09 am

Ikat, kurung isteri tiga malam kerana cemburu
Artikel ini dipetik dari Berita Harian edaran Rabu, 17 Jun 2009 M bersamaan 23 Jamadilakhir 1430 H

KUANTAN: Gara-gara cemburu, seorang lelaki mengikat tangan dan kaki isteri sebelum mengurungnya dengan hanya berpakaian dalam selama tiga hari di sebuah bilik rumah mereka di Bukit Setongkol, di sini.

Mangsa yang turut cedera di seluruh badan akibat diseksa dan dipukul suaminya, diselamatkan polis kira-kira jam 5 pagi kelmarin selepas dia berjaya menghubungi talian kecemasan 999 setengah jam sebelum itu.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Daerah, Deputi Superintendan Kamaruzzaman Jaafar, berkata wanita berusia 32 tahun itu menghubungi 999 kira-kira jam 4.30 pagi selepas dapat melepaskan ikatan di kakinya tanpa disedari suami yang sedang tidur.

"Mangsa menyeret telefon bimbit suaminya ke dalam tandas di bilik utama dan mendail talian kecemasan dengan kakinya serta mengaktifkan alat pembesar suara telefon bimbit itu kerana tangannya masih terikat," katanya di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini, semalam.

Polis pergi ke rumah berkenaan sebaik menerima panggilan itu dan menahan suami mangsa, manakala wanita berkenaan dikejarkan ke Hospital Tengku Ampuan Afzan.

Lelaki berusia 41 tahun itu dan tidak bekerja, direman 14 hari bermula kelmarin untuk disiasat mengikut Seksyen 342 Kanun Keseksaan berhubung kurungan salah dan Seksyen 506 kerana ugutan jenayah.

Kamaruzzaman berkata, siasatan awal mendapati mangsa diikat dan diseksa kerana bermotifkan cemburu.

Beliau berkata, suami mangsa mendakwa isterinya menjalin hubungan sulit dengan bapa saudaranya dan beberapa saudara lelaki lain sejak dua tahun lalu.

"Mangsa yang sebelum ini menetap di Kuala Lumpur juga mendakwa sering dipukul suaminya atas motif yang sama.

"Anak mangsa pula tidak berani melaporkan kepada polis kerana takut dipukul bapanya. Kita sedang melakukan siasatan lanjut berhubung kejadian itu termasuk mendapatkan keterangan jiran mereka," katanya.


p/s- apa da jadi pada moral dan sivik rakyat negara kita?? Engatkan Ah- Long jek yang xberhati perut mcm tuh.. Upenye ader orang len yang mcm tuh.. Da mcm barbarian plak- xdek tamadun.. Sebagai bakal guru yang bakal mencorakkan generasi masa hadapan, apa pandangan korang?? afro

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Lagi kes dera.. Apa pendapat korang??

Post  socrates on Wed Jun 17, 2009 5:15 pm

mesti wife dia tu ader wat pape sampai timbul kemarahan si husband..

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Lagi kes dera.. Apa pendapat korang??

Post  AriffPutera on Mon Jun 22, 2009 4:38 am

Ntah.. Manusia, hati len2.. lol!

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

huhu

Post  ShInIcHi KuDo on Tue Jul 21, 2009 8:25 pm

...tapi, takkan kes cemburu sampai nak dera bini sampai mcm tu?

gla pa.. aku klau da abeh cemburu pun, sound je.. takde la nak ikat, seksa, dera mcm tu..ish3 No

ShInIcHi KuDo

Jumlah posting : 33
Join date : 17.05.09
Age : 28
Lokasi : Malaysia, Kedah

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Lagi kes dera.. Apa pendapat korang??

Post  T-Max on Thu Jul 23, 2009 1:03 am

ahhh...aku x dek masa nk cemburu...nak merajuk ada laaaa...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Dera??kes biasa la tu

Post  Mr. Secreto on Thu Jul 23, 2009 1:45 am

dera??kes biase la tu...orng kata kes standard...bg gua, dera tu perkara biasa coz orang ada sebab mendera orang didera kerana dia mendera.pendera biasa la mendera...hehehe

Mr. Secreto

Jumlah posting : 21
Join date : 28.05.09

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

memang...

Post  ShInIcHi KuDo on Fri Jul 24, 2009 1:58 am

mmg la ni kita slalu dgaq orang mendera dah bnyak..

tpi apa salah depa sampai nk kna dera sampai gla babi mcm tu..

takkan takdak perikemanusiaan tu kot??

aku ngn adik aku tak dera.. takkan isteri akan datang ni pun nak dera..

ptot kita ada otak, akai Tuhan bgi, kita guna.. jngn la dok pi nk serbu gila babeng mcm tu kot.. btoi tak??

ShInIcHi KuDo

Jumlah posting : 33
Join date : 17.05.09
Age : 28
Lokasi : Malaysia, Kedah

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Re: Lagi kes dera.. Apa pendapat korang??

Post  socrates on Sun Jul 26, 2009 12:30 am

ShInIcHi KuDo wrote:mmg la ni kita slalu dgaq orang mendera dah bnyak..

tpi apa salah depa sampai nk kna dera sampai gla babi mcm tu..

takkan takdak perikemanusiaan tu kot??

aku ngn adik aku tak dera.. takkan isteri akan datang ni pun nak dera..

ptot kita ada otak, akai Tuhan bgi, kita guna.. jngn la dok pi nk serbu gila babeng mcm tu kot.. btoi tak??

betui...
sbb tu kena kawai nafsu amarah..
tp kita leh ckp jela..
harap2 kita dapat control satu masa nanti..
amin

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: Lagi kes dera.. Apa pendapat korang??

Post  Sponsored content Today at 4:04 am


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik