mana pemimpin kat iptb ni

Halaman 1 dari 3 1, 2, 3  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

mana pemimpin kat iptb ni

Post  aki on Mon Aug 04, 2008 2:12 pm

mai la sama-sama beri pandangan. nat tanya sikit ni.......mana g semua golongan pemimpin dari bakal guru yang ada kat iptb ni. tak nampak langsung kut-kut yang ada karisma sebagai pemimpin. takde tokok jadi pemimpin langsung. yang ada hanya nampak pakai blazer waktu perhimpunan je. apa kata nantila..... dalam perhimpunan kita bagi yang exco jpp berucap kat atas pentas. nak dengar juga suaranya. janganlah asyik tidur je. tunjukkan bakat anda sebagai pemimpin......k. tq : : Very Happy

aki
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

mana pemimpin kat iptb ni

Post  s k e l on Mon Aug 04, 2008 3:11 pm

xsemesti kt jd pemimpin kne tnjk semu kt nye kepimpinan ni kt org
wlu dorg 2 pki blazer tbl mne pon
tp ko tau ke dlm blazer 2
da berpeluh2 dorg wat keje
tp korg jgn lpe
de org dibelakang dorg 2
tuk tlg wat keje
so..
korg kne la hargai pe yg dorg da wat
klu de spe2 yg berani tampil ke dpn
dipersila kn..
mmg dialu2 kn dlm maktab ni

s k e l
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  aki on Tue Aug 05, 2008 10:35 am

aki bukannya apa. aki tau memang peluh pakai blazrer 2. yang aki nak pertikai buka pakai blazer. yang aki pertikai coz tak nampak sesape pun yang menonjol tokoh kepimpinannya.....bukan nak tunjuk tapi kalau nak jagi seorang guru yang cemerlang kna la tnjuk tahap ketokohan 2. baru lah nanti kat sekolah anak murid pandang hebat. nak ikut gaya gurunya yang hebat. tak gitu.... kan ke guru tu role model. jadi serlahkan kepimpinan anda....jangan tidur tunjuk bakat memimpin...ni dah zaman ssm(kalau tak tahu tanya nanti) kerja kenala ada bukti dan rekod....baru org percaya. takat cakap je dah buat kerja sapa pun boleh.....

aki
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

aki...oh...aki...

Post  orgathek on Tue Aug 12, 2008 2:33 pm

yg ko asyik duk ty mne pemimpin....
yh ko pndai ckp ciri2 pmimpin....
ap kt ko sndiri yg jd pemimpin?
ko ingt senang?
ak ni bkn ape...
ak jgk beks pmimpn kt mktb ni...
so ak thu cmne bratnya jadi jpp kt mktb ni...
so....
ape yg jpp dh buat tuk kte kat mktb nuh....
jgnlh merungut...
ni duk kte kat blakang2...
ap kte ak cdangkn ko aki kat hep jd jpp mse dpan?
bknnya publisiti yg dicari...
tpi satu amanh yg bert yg dieorg kne pikul...
so...
bnda kcik2 yg kurang kt mktb tu....
jgnlh dibsarkn...
byk ag bnda yg lbih prioriti yg dieorg nk tumpu....
jgn ske kte kt blakang...
klau ad kurang...
bwak bincang leklok...
selamat beramal aki.....

orgathek
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  T-Max on Wed Aug 13, 2008 12:22 am

mana ada pemimpin yg perfect..kalau paklah pun org buleh kondem...ni jpp jaa pun...
kita kena laa bantu jpp...bg kerjasama apa yg patut..bukan kondem melulu jaa.........

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

MUHASABAH

Post  YANG TUA on Wed Aug 13, 2008 1:05 pm

untuk makluman sume.........
cuti kita sampai 27hb nie,mula kelas 28 ogos 2008
bila nak jadi pemimpin kene berkorban....
tunggu la taun dpn nk jadi jpp\
kami bukanlah yang terbaik tetapi tetap melakukan yang terbaik
\
utk sume...kami baru balik dari btn.......
perhatian.bina negara....
pakat jadi biru kepala

YANG TUA
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  T-Max on Wed Aug 13, 2008 11:11 pm

way to go...
aku suka jpp yg mude2 ni dr junior ni...
biro kebajikan eh..

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  empitibi on Thu Aug 14, 2008 1:19 am

sebagai seorang veteran yang pernah aktif dengan badan pelajar
saya sarankan ahli JPP perlu lebih peka dengan akta 174
hak pelajar perlu ditegakkan
tapi JPP perlu lebih berani dan berhati dalam menyuarakan suara pelajar

empitibi
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

pandai cakap ja xguna...

Post  socrates on Mon Aug 18, 2008 12:33 am

pemikiran matang dijana oleh pemerhatian jitu dan fakta yang tepat...!!! kepada aki, risik dulu sebelum cakap...mungkin awak tu orang baru kat IPTB ni...lepas ni awak akan lebih faham...syabas sebab berani mengkritik, cuma jangan sampai terlanjur...BAHAYA...!!!

socrates
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

mana pemimpin...?

Post  BigDaddy on Thu Aug 21, 2008 11:03 pm

setiap dari kita adalah pemimpin..
sebelum nak melenting tercari-cari pemimpin..
cuba anda semua kenang kembali..
sebenarnya,org yg bekerja ni tak menunjuk..
btl tak ashraf?hehe..
setiap tindakan tk perlu buat hebahan.
bila anda sendiri yg jadi ydp or jpp..
anda akan sedar yg anda buat kerja tk org tak sedar.
sebab tk sempat nak wat hebahan yg anda wat keje.
hehe..
kecian jpp yg dh berkorban mcm2 tu..

BigDaddy

Jumlah posting : 3
Join date : 21.08.08

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

Thumbs up to JPP 08

Post  socrates on Sun Aug 24, 2008 5:09 pm

BUkan nak mengipeh ke aper...tapi bangga dengan rakan-rakan yang join JPP...walaupun dilemparkan pelbagai tomahan, diorang tetap steady buat kerja...

Untuk yang lain tu...bagus kita mengkritik...tapi jgn smpai menuduh...!!!faham-fahamkan ye...

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  aki on Thu Sep 04, 2008 10:40 am

ha.ha.ha.......lama aki tak masuk ke sini. seronok gak tgk korang punya pandangan. ......aki bukan org baru....aki dah tua...kan nama pun dah aki ....panggilan org tua....aki tau kerja teruk kat jpp tu...sapa yang pernah buat kerja gerenti tau.....tak perlu nak marah aki....cermin diri....adakah amanah telah ditunaikan...kebajikan kengkawan telah diambil dipelihara.....mana program peningkatan keilmuan dari jpp untuk semua bakal guru kat sini.....apa kata aki syorkan jpp anjurkan KURSUS PRA PERKAHWINAN UNTUK untuk semua bakal guru.....jadi leh la redakan sikit pasal yang duk bising budaya couple kat iptb......k....by Very Happy Very Happy

aki
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  T-Max on Thu Sep 04, 2008 12:57 pm

aki wrote:ha.ha.ha.......lama aki tak masuk ke sini. seronok gak tgk korang punya pandangan. ......aki bukan org baru....aki dah tua...kan nama pun dah aki ....panggilan org tua....aki tau kerja teruk kat jpp tu...sapa yang pernah buat kerja gerenti tau.....tak perlu nak marah aki....cermin diri....adakah amanah telah ditunaikan...kebajikan kengkawan telah diambil dipelihara.....mana program peningkatan keilmuan dari jpp untuk semua bakal guru kat sini.....apa kata aki syorkan jpp anjurkan KURSUS PRA PERKAHWINAN UNTUK untuk semua bakal guru.....jadi leh la redakan sikit pasal yang duk bising budaya couple kat iptb......k....by Very Happy Very Happy

hehe..kalau anjur majlis nikah beramai2 leh ak?

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  mr.f_gum on Thu Sep 04, 2008 2:11 pm

kursus pra perkahwinan tuh boleh dibuat kat iptb nih cumer kena ader pihak yg terlibat ler, spt biro agama..pensyarah2 dan kakitangan pentadbiran.. Klu kena gayanya bayaran pon xsemahal kat luar. Dlm rm40.00 leh dapat.. Sila rujuk kpd sesiapa yg berkenaan.. Kursus nih kat ipt luar pown penah dibuat dah.. Tp ader kerjasama dgn pihak yg berkaitan ler.. Selain kursus perkahwinan, kursus pengurusan jenazah pon boleh di buat. Sama2 dapat syafaat..Selalunya kat luar kursus perkahwinan dibuka sama utk org awam sebab promosinya sama murah.. Cuba rujuk dgn maktab2 laen or tmpt2 laen camana diorg take over benda nih.. kpd senior pismp yg dah nk abis sdy tahun depan anda boleh lah menyumbangkan bakti sama.. sebagai hadiah dah nk abis sdy dah nih.. keja jap pastu kawin ler tuh..

mr.f_gum
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

da wud pon...

Post  pakupyg on Thu Sep 04, 2008 2:38 pm

hmm kursus kawen..laju ja dgq bab ni..pakupyg da join pon..(cih highlight diri sndiri pulak,over r!!)..haha

hmm da wud masa thn lps kerjasama ngn majlis agama pp..2 hari sabtu dan ahad..alhamdulillah berjaya dgn lancarnya..(sonok dpt sijil,bole kawen dah!)

tp time tu bknn jpp la...biro agama yg anjur..ha kalo nk taw org kuat time tu trdiri dr pemimpin tertinggi JPP la ni la..amin..depa dok urus segala mcm utk kursus tu..dgn bntuan bdk2 kelas depa sama..alhamdulillah..byk input yg dpt..penceramah pon sempoi

bayaran xigt la rm30 ka rm40..(byk sgt dok byq2 kt iptb ni smpai lupa daaa)..

cma thn ni ja xwud ag..xpa pelan2 r..

p/s: sijil ada tp duit ngn calon xdak ag..

pakupyg
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  mr gto on Fri Sep 05, 2008 1:42 am

emm.. dah penah buat so bg ler suggestion kat muka2 baru lak yg leh conduct.. Suma org leh dapat pengalaman then syafaat dari kursus2 nih.. Lepas nih cuba ler create kursus pengurusan jenazah ler plak.. Utk kebaikan sumua gak..

P/s: to paku pyg, janji ilmu dah dapat, sijil dah ader insyallah calon gan duit kendian kire... heeehhee..

mr gto
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

amin.....

Post  pakupyg on Fri Sep 05, 2008 6:43 am

doa tuh...

yg pntg satu step da lps kan...nanti takot busy lak kan bila da keja t..
tp ada jgk yg xmau amek la ni, konon2 nk amek ngn pasangan la br rasa feel..hmm. hak individu..

kawen punya psl..huhu..

p/s:naseb baek mr gto..kalo miss gto td, nk bekenalan dh td..

pakupyg
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

JPP

Post  tetikus on Wed Sep 10, 2008 1:17 pm

Kepada aki...taun depan bila keluar borang JPP tolong lah ISI...tolong lah...kami nak tgk AKI jadi YDP

Ingat JPP yang ada skarang ni...bukan sebab depa yang tere memimpin,bijak pandai,cemerlang

Tau dak Masa tutup borang pencalonan JPP takdak orang pon nak ISI??

Mana orang yang slalu tanya mana JPP? awat depa xjoin JPP

JPP yang ada skarang hantar borang secara terpaksa.

Kalau depa xisi borang mana nak ada JPP..


Taun depan tolonglah AKI isi borang...Bertanding calon YDP...

Tolonglah AKI

/me : Anda tidak faham lagi erti TERPAKSA dan DIPAKSA...

tetikus
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

pengurusan jenazah

Post  buzen on Wed Sep 10, 2008 1:19 pm

pengurusan jenazah akan anda join bila last semester dalam kem ibadah....

slamat join

buzen
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  kool on Wed Sep 10, 2008 2:16 pm

yang peliknya kenapa JPP dikuasai oleh satu batch dan ydp and tydp dari satu opsyen jaa...
sepaptutnya anthony dilantik jdi tydp...

harus ada satu insentif untuk JPP supaya ramai lagi yg minta jd pemimpin...zaman maktab perguruan dulu...ada peruntukan khas..x caya leh tya sorg lecturer JPM yg pernah gegarkan satu malaysia dengan JPP...siap ada gerakan JPP underground..

kool
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

KITA BERBINCANG

Post  socrates on Thu Sep 11, 2008 9:51 am

aki wrote:ha.ha.ha.......lama aki tak masuk ke sini. seronok gak tgk korang punya pandangan. ......aki bukan org baru....aki dah tua...kan nama pun dah aki ....panggilan org tua....aki tau kerja teruk kat jpp tu...sapa yang pernah buat kerja gerenti tau.....tak perlu nak marah aki....cermin diri....adakah amanah telah ditunaikan...kebajikan kengkawan telah diambil dipelihara.....mana program peningkatan keilmuan dari jpp untuk semua bakal guru kat sini.....apa kata aki syorkan jpp anjurkan KURSUS PRA PERKAHWINAN UNTUK untuk semua bakal guru.....jadi leh la redakan sikit pasal yang duk bising budaya couple kat iptb......k....by Very Happy Very Happy


kepada aki dan semua,melalui sembang2 aku dgn member2 aku yg JPP, mmg diorg berhasrat nk wat KURSUS PERKAHWINAN & mcm2 kursus lg,cumanya sblm ini kengkangan drpd kewangan..korang nak ke JPP tu wat banyak program dlm masa yg sama amek peruntukan dari elaun korang..tobat lahum xmau kan!!!

banyak yg diorang kena pertimbangkan.bukan boleh main petik je..korang jugak yang bising nanti elaun lambat kan...!!!skang ni aku tau JPP dah di upgrade oleh BPG..hr tu pun setiap IPG hnta 3 org wakil JPP untuk terlibat dlm PERSIDANGAN dgn BPG..drpd ap yg YDP,NYDP & SUAK JPP bgtau skang ni JPP dah dapat PERUNTUKAN KHAS utk wat program2 berasaskan ilmu kat setiap IPG masing2...BUKAN KE TU BERITA GEMBIRA..

cumanya,program tu mgkin xdapat nak dilaksanakan dlm masa yg terdekat la,sbb skang ni msg2 bz dgn assingment n exam..peruntukan tu pun maybe start tahun depan...so,semua peruntukan tu akan digunakan pada masa2 akan datang...

aku harap,pasni, AKI leh la calonkan diri dlm apa pun jawatan JPP...bila dah jd JPP,buat yang terbaik,percantikkan mana yg xbrapa nak elok...!!!

lg satu,budaya couple ni xkan selesai walaupun sejuta kali amek kursus kawen...!!!!

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

STUDY TENTANG PILIHAN RAYA,BARU KRITIK

Post  socrates on Thu Sep 11, 2008 9:56 am

kool wrote:yang peliknya kenapa JPP dikuasai oleh satu batch dan ydp and tydp dari satu opsyen jaa...
sepaptutnya anthony dilantik jdi tydp...

harus ada satu insentif untuk JPP supaya ramai lagi yg minta jd pemimpin...zaman maktab perguruan dulu...ada peruntukan khas..x caya leh tya sorg lecturer JPM yg pernah gegarkan satu malaysia dengan JPP...siap ada gerakan JPP underground..

HI KOOL...aku harap ko lebih faham tentang selok-belok PILIHAN RAYA...ko leh mintak tlg MR.ITS cerita tentang bab2 PILIHAN RAYA ni...jgn bikin malu company bai....!!!!

socrates

Jumlah posting : 285
Join date : 18.08.08
Lokasi : Anywhere but Here...

Lihat profil user http://www.ahmadmuzani.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

socrates!!

Post  xfire on Thu Sep 11, 2008 10:22 am

socrates ni JPP ke???

xfire
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

to kool

Post  T-Max on Thu Sep 11, 2008 10:34 am

eh bro aku pun x kenal mamat kool ni..budak batch aku ke??...sementelahan socrates telah sebut nama aku...aku ghasa hg perlu paham masalah utama yg jadi adalah x ramai yg nak masuk bertanding haritu...batch aku pun ada yg masuk sorg,thulasi tapi dia kalah...so kalau hg nak masuk silakan bertanding untuk tahun depan...

pasal keterbukaan dalam jpp aku setuju...wajar ada semua batch...baru nampak colorful sikit...

setuju sgt kalau ada peruntukan khas mcm insentif galakan...baru laa JPP nk buat kerja sikit kan...ini duit habis masa habis kelas kena tinggal untuk JPP..ape cer...aku pun x nak jd jpp mcm tu...serik dah...

nanti leh cdgkan kat bakal KJ HEP baru kita...jeng3x...tunggu akan kehadirannya...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

pilihanraya JPP

Post  adam on Thu Sep 11, 2008 12:01 pm

pg ni adam tebaca pasal komplen pilihanraya JPP. adam tgklah pilihanraya aritu...cuma tak paham sikit..
beberapa kemuskilan....

1. tiada puak or kumpulan yang bertanding
2. tiada masa berkempen or kenalkan calon n manifesto yang dibawanya..leh la tanya apa yang diperjuangkan
3. tiada poster so tak kenal pun calonnya
4. rasanya 3 hari je dari penamaan terus undi......

mungkin HEP leh tgk perkara ni......baru bakal pemimpin terserlah...kan gitu aki....

Ps: nak pimpin student kat sek nanti pun perlukan pengalaman....ambikla pengalaman di sini..

adam
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: mana pemimpin kat iptb ni

Post  Sponsored content Today at 10:02 pm


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 1 dari 3 1, 2, 3  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik