budaya bercouple di maktab

Halaman 5 dari 10 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  20BeraNt on Tue Sep 16, 2008 7:41 am

ngok ngek la kowng nie.....
ade baek ade burok cpl ni.....
terpulang pd individu utk menilai sesuatu prkara.....
tp bg aku wt serabot jek.....
silap2 bleh gilo woooooo.....
eleh mr. its sembang jek lebeh....
mcm la die ade awek????
hahahahahahahahah Twisted Evil

20BeraNt
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  T-Max on Tue Sep 16, 2008 11:14 am

20BeraNt wrote:ngok ngek la kowng nie.....
ade baek ade burok cpl ni.....
terpulang pd individu utk menilai sesuatu prkara.....
tp bg aku wt serabot jek.....
silap2 bleh gilo woooooo.....
eleh mr. its sembang jek lebeh....
mcm la die ade awek????
hahahahahahahahah Twisted Evil

kalau x tau jgn cakap byk..
haha...
aku ada awek ka x dak kaa ang x yah kalut..
haha...ada awek bukan nk menunjuk kat owg..

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

o yeke

Post  Dorantes on Tue Sep 16, 2008 3:18 pm

alamak mr its... = 4im4n
ko ckp xsupe bikin..
cre ko tu yg mcm nk tunjuk kt org yg ko dh de aweq..
kesian!!!!!
er..
nek meluat la aku...

Dorantes
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  T-Max on Tue Sep 16, 2008 5:09 pm

Dorantes wrote:alamak mr its... = 4im4n
ko ckp xsupe bikin..
cre ko tu yg mcm nk tunjuk kt org yg ko dh de aweq..
kesian!!!!!
er..
nek meluat la aku...

sarcastic
terpulang pd ko nk menilai...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Releven ke?

Post  AriffPutera on Tue Sep 16, 2008 6:42 pm

Setelah dfkr2kan semule, nkh time study ni xbpe nk releven sbnrnye.. Bukn xreleven lgsg, tp xbpe nk releven. Bynk komitmen nk kne tumpu. Komitmen kat study g, komitmen kat pasangan msg2. Bg yg nkh dgn pasangan yg msh juge study, nk kne fkr masalah blanje dapur lg.. Yela, da nkh kn, xkan nk dok jauh2 plak. Mst sewa umh.. Mcm2 kne fkr.. Wallahualam.

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

engaged..

Post  mr gto on Wed Sep 17, 2008 12:16 am

Cukup umur,dah lama kenal,tahu hati budi so go on ler bertunang jeh.. Pasnih xdeh dah org nk kata2 apa sgt.. yg pompuan lak org luar dah xberani kaco. So terselamat lah anda dari diganggu gugat.. Tp kengkadang diorg nih senyap2 jeh on, memba2 or rakan sekuliah pon xtahu.. Bahayer.. kotnyer org laen kaco nanti marah pasangan anda.. Anyway selamat menjaga tingkah laku, peribadi dan hati masing2.. Ramadhan nih pekata baca quran byk.. salam ukhuwah..
salam ramadhan dan selamat hari raya maaf zahir batin(dua mngguu g tp dah wish)..

mr gto
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Tunang??

Post  AriffPutera on Wed Sep 17, 2008 1:19 am

mr gto wrote:Cukup umur,dah lama kenal,tahu hati budi so go on ler bertunang jeh.. Pasnih xdeh dah org nk kata2 apa sgt.. yg pompuan lak org luar dah xberani kaco. So terselamat lah anda dari diganggu gugat.. Tp kengkadang diorg nih senyap2 jeh on, memba2 or rakan sekuliah pon xtahu.. Bahayer.. kotnyer org laen kaco nanti marah pasangan anda.. Anyway selamat menjaga tingkah laku, peribadi dan hati masing2.. Ramadhan nih pekata baca quran byk.. salam ukhuwah..
salam ramadhan dan selamat hari raya maaf zahir batin(dua mngguu g tp dah wish)..

Bukan ape mr gto. Klau tung awal sgt, t tkot jauh pandangan plak.. Punye la hangat bercinta, bertunang.. Tup2, si dia berkenan kat org len plak.. xke haru ceritenye tu?? Ades.. Org tue kate, kalau lelaki nikah bwh 25 taun, t patah bulu roma. Mknenye xmtg lg la tuh..

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

mmmmmmmmmmmm bertunang baik jerrrrrr

Post  kubang s on Wed Sep 17, 2008 1:44 am

TUNAngape2 pun boleh jer........
tapi bertunang bukan lesen utk lebih rapat.Ingat???????????????tunang adalah luahn hati lelaki kepada perempuan atau maknanya tanda jadi la............yang penting jaga tatasusila.tapi yg penting watpe la awl2......nti cepat basi.jadi mcm sy........msj xslalu tpi dekat dimata hati.....
jagalah hati takut terjadi zina hati.....hehehehehehe
PGJ 878

kubang s
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  AriffPutera on Wed Sep 17, 2008 1:49 am

kubang s wrote:TUNAngape2 pun boleh jer........
tapi bertunang bukan lesen utk lebih rapat.Ingat???????????????tunang adalah luahn hati lelaki kepada perempuan atau maknanya tanda jadi la............yang penting jaga tatasusila.tapi yg penting watpe la awl2......nti cepat basi.jadi mcm sy........msj xslalu tpi dekat dimata hati.....
jagalah hati takut terjadi zina hati.....hehehehehehe
PGJ 878

Btol2(Tringat upin dan ipin).. Zina pun ader bnyk kategori. Sesaper blh trgkn?? xmahir sgt bab neh..

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

zina??????????????

Post  kubang s on Wed Sep 17, 2008 1:55 am

zina hati-membuatkan kita asyik ingtkan pempuan 2 jer.....bhy
zina tgn-mcm2 pkir2 la........
zina mata-tgok pkra hrm..
zina tlinge-dgr -pkra lagho.........
zina kaki-pergi tempat maksiat
byk g anggota & kita terutamanya..............
faqir ilmie

kubang s
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  AriffPutera on Wed Sep 17, 2008 1:57 am

kubang s wrote:zina hati-membuatkan kita asyik ingtkan pempuan 2 jer.....bhy
zina tgn-mcm2 pkir2 la........
zina mata-tgok pkra hrm..
zina tlinge-dgr -pkra lagho.........
zina kaki-pergi tempat maksiat
byk g anggota & kita terutamanya..............
faqir ilmie

Boleh x disertakan dengan contoh yang lebih meluas??

p/s- Percaye rmai yg xtaw atau buat2 xtaw.

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  Doktor c on Wed Sep 17, 2008 2:53 am

urmm... cinta???

aiman..

Bace ni.. kalau lah sume kita berfikiran cmni.. Smile


"Walaupun air matanya seakan air sungai yang tidak berhenti mengalir, tetapi itulah yang terbaik buat kami.

Dia meminta maaf kepada ummi kerana menjalinkan hubungan yang tidak sah dengan saya, tetapi ummi memberi isyarat, janganlah bimbang. Andai ada jodoh kamu berdua, insya-Allah, Dia akan pertemukan kamu dalam keadaan yang jauh lebih baik dari sekarang.



Hidup saya sekarang jauh lebih tenang kerana tiada apa yang menggusarkan hati saya lagi. Hidup saya lebih suci dan saya boleh bercakap

kembali tentang agama saya dengan lebih bebas tanpa dihantui perasaan berdosa. Bagi saya, dan dia, inilah saat untuk kami muhasabah kembali diri kami dan kami betulkan kembali kesilapan yang telah kami buat. Inilah saat untuk kami kejar kembali cita-cita kami dan sediakan

diri untuk menjadi seorang ibu dan ayah yang berakhlak mulia dan berperibadi tinggi. Inilah masanya kami insafi kembali keterlanjuran kami dahulu dan memohon moga-moga Allah sudi maafkan kami.

Sesungguhnya Ya Allah, aku insan yang sangat lemah. Aku tidak mampu melawan godaan syaitan yang tidak pernah jemu, juga hambatan nafsu yang tidak pernah lesu. Ampunkanlah aku.



Walau bagaimanapun, perpisahan ini hanya untuk sementara. Saya telah berjanji dengan diri saya sendiri, dialah yang akan menjadi teman

hidup saya nanti. Sesungguhnya pencarian saya untuk seorang calon isteri telah berakhir. Insan seperti dia hanya satu dalam seribu. Mana

mungkin saya melepaskan apa yang amat berharga yang pernah hadir dalam hidup saya. Insya-Allah, sekiranya Allah swt panjangkan umur, sebaik sahaja saya tamatkan pengajian saya di sini, saya akan kembali ke Malaysia dan melamarnya untuk menjadi permaisuri di hati saya.

Insya-Allah, saya akan setia menunggu saat itu, dan saya akan berusaha sedaya-upaya saya unuk mengekalkan kesetiaan saya".


bg pendapat saya.. cinta tu memang murni..

tpi amat pedih apabila kita berada dalam kekecewaan coz kegagalan bercinta..

sya penah berkapel nie..

dia adalah terbaik dalm idup sya ktika itu..

si dia xpnah mrahkan sya..

sungguh penyabr dia ni..

wlaupn rupanya biasa sja..

tp..

hatinya sgat baik..

slalu tenangkan sy kalau sya dlam masalah..

bak kta orang " penawar di kala duka" hehe..

hati dia sgat mulia....

tapi..

lepas sya fkir..

sya kumpul seribu kekuatan untuk minta putus padanya..

aduh..

sakit bukan kepalang..

sayang padanya sgat tinggi..

tapi..

iman mengatasi nafsu dan akal..

sya bejya putuskan dengan baik..

wlaupn pada mulanya..

sy pun bagai nk "gila"..

than sedey.. rindu..

rasa bersalah..

tapi sya yakin..

apa yang sya lakukan ni..

betul dan smata2 nak dpatkan kredhaan Allah..

dan tak amu rosakkan orang lain...

lgpun AIMAN..

“Sekiranya kita telah bertemu dengan seorang insan yang amat mulia sebagai teman dalam hidup kita, janganlah lepaskannya kerana kita tidak tahu bilakah pula kita akan bertemu dengan insan yang seumpamanya.”


so.. jgn risau..

kalau jodoh.. takkan kemana..

kalau kita bercinta bagai nak "rak" pn..

tapi.. alih2... emmpphhh... bkenan kt orang lain..


takke merana sepanjang hayat.. hheheheehhhhehhe..

tulahhhh... buat istkharah.. mintak Aallah tunjukkan jalan..

""""" LELAKI YANG BAIK UNTUK WANITA YANG BAIK """" BEGITU JGAK SEBALIKNYA..

kalau kita nk berkawen.. kita bukan berkwen dengan dia aje.. td ,,,,kita kn kawen dengan pemeli dia sekali...

alaaaaaaaaaaaaaaaa.... senagn2... blajar btul - btul dlu..

pakwe makwe,, cintan cintun nie soal number 5.. hehehhehhh..

k..

chowwwww...

Doktor c
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

qisas??hudud??ta'zir??

Post  rain on Wed Sep 17, 2008 3:02 am

macm manelah kalo malaysia ni laksanakan hukum allah je...
aku rase kapel2 ni mau xde..
kawin terus...
wawawawa.....

4 what?
kawal agama..
kawal akal...
kawal diri...

'hukum mempunyai kehidupan' sebahagian ayat falsafh dan perundangan islam..
ape kehidupan??
bila orang yang hendak melakukan zina berfikr tentang hukum allah,maka mereka xmenjadi berzina...
anak luar nikah xdapat dilahirkan...
jika tidak...
anak yang akan lahir pasti akan dibuang atau selainnya...
maka anak itu tiada kehidupan...

so hukum mempunyai kehidupan...
allah maha sempurna..
pilih lah..
hukum allah atau ciptaan manusia??

rain
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  ME on Wed Sep 17, 2008 3:10 am

Very Happy Arrow Arrow Arrow Arrow Arrow Arrow Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Mad Mad Mad Mad Mad I love you I love you I love you I love you I love you



bab cinta????????????

no kemen....

tapi..

kejarlaaaaaaaaaaaa cita cita sblom kejar cinta....... Like a Star @ heaven

pape pn weh...

pandai2 r jaga diri..

stadi bior pandai..

kita nk jadi cikgu....

jadilaa cikgu yang ada rasa cinta nk ajar-ajar anak murid.. bounce

wah..wah..

semangat gurula pulak..


kehkehkeh..

ak tak minat sgat kapel..

coz..

ak tau..

blom smpai masanya lagi..

umor pon blom matng lagi...

mcm mana nak jaga orang lain..

hati dia.. king

susah tu weh..

senang idup solo..

nanti,...

kalo dh smpai jodoh or seru..

kawen jgak kita akhernya..

btol tak kawan2??

sapa yang sokong aku????

huhuhuhuhuh...

kalo ada..

ak ckup terharu and hati aku berbunga2... flower

kehkeh....

cheers

okeyyyyyyyyy..

pape pun..

TERUTAMANYA AIMAN....

"JODOH..
PERTEMUAN...
AJAL...
MAUT..

ITU KAN KAT TANGAN ALLAH" farao

KITA KENA PERCAYA 100% PADA KUASA-NYA...

WOKEH..

BEREH...

CAMAT POSA..

KEHKEH..

Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep Sleep

ME
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  ME on Wed Sep 17, 2008 3:14 am

rain..

ko tak tido lgi??


ko tak nak sokong aku ka??

ME
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

au sokong

Post  rain on Wed Sep 17, 2008 3:19 am

salam..
wat ape bercinta kalo diri sendri xleh jaga??
wat asgmnt pon nak minta tolong...
jgn mkn hati...

jdoh pertemuan ditgn allah...
so jgn jdikan kita hamba cinta...
wawawa...

aku sokong...
wat ape kapel2 skang ni??
kalo xkapel,konfim leh bli sebijik motot elaun kita...
kalo dah kapel,nak topup la..
awek xde krdit,kita nak top upkan..
wawawawa...
so pkir la...
bercinta boleh,tp jgn lalai..
sbb org bercinta selalu lalai...

dunia ke akhirat??
hahaha...
mcm ustaz plak..
wawawawa..

so ikut korang la...
den raso,bercinta leh melalaikan...
espcially tentang solat..
kalo kuar dating,awek korang pkai bju ape??
agak2nye die g solat x kalo kuar pakai bju ketat??
waawawawa...
yanq islamic 2 aku tabik hormat guna 3 jari...
wawwaa...
tp ade had...

salam...
jom pose...
ade 13 hari nak wat ibadah untuk diri..
kawal akal..

rain
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Jiwang karat

Post  AriffPutera on Wed Sep 17, 2008 5:20 am

Jiwang lak ai.. Ckup la tu. Kau terbuek den tringat cerito lamo zaman skulah2 lu. Tidaakkk.. ces2..!!
Somebody, stop the weakening story for me.. xlarat da den nk mendongar eh. Sayup yo ati ni den raso.. Udah2 la tu..

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  mr gto on Wed Sep 17, 2008 7:04 am

Jom blajar dulu.. and then baru nk pikir pasal couple ker aper ker.. nak berkawan leh tp biar ada batas dia..
Ok la jaga hati anda masing2.. Jgn terlalai dgn benda2 yg xsepatutnya.. dgrleh lagu menjaga hati or permintaan hati utk borink2.. salam ukhwah..
ya salam...

mr gto
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  T-Max on Wed Sep 17, 2008 8:22 am

Doktor c wrote:urmm... cinta???

aiman..

Bace ni.. kalau lah sume kita berfikiran cmni.. Smile


"Walaupun air matanya seakan air sungai yang tidak berhenti mengalir, tetapi itulah yang terbaik buat kami.

Dia meminta maaf kepada ummi kerana menjalinkan hubungan yang tidak sah dengan saya, tetapi ummi memberi isyarat, janganlah bimbang. Andai ada jodoh kamu berdua, insya-Allah, Dia akan pertemukan kamu dalam keadaan yang jauh lebih baik dari sekarang.



Hidup saya sekarang jauh lebih tenang kerana tiada apa yang menggusarkan hati saya lagi. Hidup saya lebih suci dan saya boleh bercakap

kembali tentang agama saya dengan lebih bebas tanpa dihantui perasaan berdosa. Bagi saya, dan dia, inilah saat untuk kami muhasabah kembali diri kami dan kami betulkan kembali kesilapan yang telah kami buat. Inilah saat untuk kami kejar kembali cita-cita kami dan sediakan

diri untuk menjadi seorang ibu dan ayah yang berakhlak mulia dan berperibadi tinggi. Inilah masanya kami insafi kembali keterlanjuran kami dahulu dan memohon moga-moga Allah sudi maafkan kami.

Sesungguhnya Ya Allah, aku insan yang sangat lemah. Aku tidak mampu melawan godaan syaitan yang tidak pernah jemu, juga hambatan nafsu yang tidak pernah lesu. Ampunkanlah aku.



Walau bagaimanapun, perpisahan ini hanya untuk sementara. Saya telah berjanji dengan diri saya sendiri, dialah yang akan menjadi teman

hidup saya nanti. Sesungguhnya pencarian saya untuk seorang calon isteri telah berakhir. Insan seperti dia hanya satu dalam seribu. Mana

mungkin saya melepaskan apa yang amat berharga yang pernah hadir dalam hidup saya. Insya-Allah, sekiranya Allah swt panjangkan umur, sebaik sahaja saya tamatkan pengajian saya di sini, saya akan kembali ke Malaysia dan melamarnya untuk menjadi permaisuri di hati saya.

Insya-Allah, saya akan setia menunggu saat itu, dan saya akan berusaha sedaya-upaya saya unuk mengekalkan kesetiaan saya".


bg pendapat saya.. cinta tu memang murni..

tpi amat pedih apabila kita berada dalam kekecewaan coz kegagalan bercinta..

sya penah berkapel nie..

dia adalah terbaik dalm idup sya ktika itu..

si dia xpnah mrahkan sya..

sungguh penyabr dia ni..

wlaupn rupanya biasa sja..

tp..

hatinya sgat baik..

slalu tenangkan sy kalau sya dlam masalah..

bak kta orang " penawar di kala duka" hehe..

hati dia sgat mulia....

tapi..

lepas sya fkir..

sya kumpul seribu kekuatan untuk minta putus padanya..

aduh..

sakit bukan kepalang..

sayang padanya sgat tinggi..

tapi..

iman mengatasi nafsu dan akal..

sya bejya putuskan dengan baik..

wlaupn pada mulanya..

sy pun bagai nk "gila"..

than sedey.. rindu..

rasa bersalah..

tapi sya yakin..

apa yang sya lakukan ni..

betul dan smata2 nak dpatkan kredhaan Allah..

dan tak amu rosakkan orang lain...

lgpun AIMAN..

“Sekiranya kita telah bertemu dengan seorang insan yang amat mulia sebagai teman dalam hidup kita, janganlah lepaskannya kerana kita tidak tahu bilakah pula kita akan bertemu dengan insan yang seumpamanya.”


so.. jgn risau..

kalau jodoh.. takkan kemana..

kalau kita bercinta bagai nak "rak" pn..

tapi.. alih2... emmpphhh... bkenan kt orang lain..


takke merana sepanjang hayat.. hheheheehhhhehhe..

tulahhhh... buat istkharah.. mintak Aallah tunjukkan jalan..

""""" LELAKI YANG BAIK UNTUK WANITA YANG BAIK """" BEGITU JGAK SEBALIKNYA..

kalau kita nk berkawen.. kita bukan berkwen dengan dia aje.. td ,,,,kita kn kawen dengan pemeli dia sekali...

alaaaaaaaaaaaaaaaa.... senagn2... blajar btul - btul dlu..

pakwe makwe,, cintan cintun nie soal number 5.. hehehhehhh..

k..

chowwwww...

ape semua nk tuju pada aku je ni??
haiyaa...
soalan ke 2 untuk anda semua..
kalau couple x cinta boleh dak??
kalau cinta x couple leh dak?

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  mr gto on Wed Sep 17, 2008 8:28 am

sabaq2 man.. cool man... depa saja tuh cuit hg.. dont worry, miss nXX tuh rasanya org yg setia lg pon jln hg dan dia dah elok.. so go on jer dgn cara yg betul.. jgn jd cam aku nih, xkena gaya.. ok yeh.. selamat baca quran...

mr gto
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  T-Max on Wed Sep 17, 2008 8:30 am

hehe..insyaallah..
tp aku suka melihat couple dan dan cinyta dari satu sudut yg berbeza..
fil luqoh..

kapel ni kita paham berpasang-pasang...x payah tunggu bercinta kalau nk berpasang2...

cinta pulak sejenis perasaan yg mana ada unsur perkongsian...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

macam2...

Post  Doktor c on Wed Sep 17, 2008 10:44 am

salam....

laaaaaaaaa....

aiman.........

memang ko yng mengehot cita ni..

papa apa pun...

yang baik kita amek teladan...

yang tak baik kita amek sempadan..

kita dah besau..

pandai-pandailaa pikir yang mana betol..

kalau dah berkenan tu..

doa banyak - banyak..

hormat orang yng kita berkenan tu..

ni tak..

benda yang lain jugak yng dikejar..

ingat..

wlaupn bercinta dri sekolah rendah..

blo tentu lagi kawen akhirnya...

kalo Allah tak kata "kun fayakun" wahwahwah..

bukan nk bagi ceramah...

tapi sekadar penguat semangat..

dan benteng kita untuk melawan POWER CINTA...

ak bukannya pndai sgat bab cinta tapi...

kalo bab2 hati ni ak ckup jaga..

kalo dah bercinta...

hati mesti teringat dkat couple kita..

tu aja..

Razz

Doktor c
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

trngt kt tok..

Post  ramadhan on Wed Sep 17, 2008 11:59 am

salam...
kome ckp bab kapel ni sy rse dh lme...
tbe2 sy rse nk bg pndpt...
ikhls ckp,sy anti kapel...
tp x smstinye sy anti org2 yg kapel...
xbaik bnci org kn...
yg islam ajr,,bnci prkra slh yg dye wat 2...
ssguhnye,2 adlh slmh2 iman...

btw,,
dlu,sy pnh r ckp sal ni ngn tok sy...
dye ckp cmni r lbh krg,,
.." **** kapel sbb nk kawen,kn...?
xde mtlmt len dh....
kapel utk bna sbuah kluarga yg baik...
2 cte2 n ftrah smua org...
tp ****,
krja kawen,jodoh,ajal,maut...
2 smua krja Dia...
knape nk msuk cmpur krja Dia...?
Dia msti bg kte yg trbaik kalau kite bg Dia yg trbaik...
**** x ykn ngn Dia?..." Sad

2 pndpt tok sy...
n aku rs betol 100%..

bg sy,,
sy x ykn ble kapel sy boleh thn iman..
trngat,rndu,suke,hpy..
tp pd kaum x sjns...
kn 2 dh trmasuk dlm zina hati...
dosanye sama je kn ngn zina.... Sad

so,psn sy pd kwn2,,
yg blom kapel,,
xperlu lh kapel2...
tkut rosak hati...
tkt nnti jauhkn dri kite pd Allah...
yg dh kapel,,
mgkn ade pndpt sndri...
pndpt tok sy yg sy smpaikan ni
boleh jgk kalau nk dfkir2kn...
sekian,,
selamat beramal.....

# ssguhnya,cinta itu trlalu murni...
jgn nodai nye dgn cinta manusia
yg trnyata fana....cinta Allah kekal abadi....#

ramadhan
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

setuju dgan ramadhan..

Post  sahabat on Wed Sep 17, 2008 1:03 pm

salam..

nak komen cket..

biar kita miskin cinta pada manusia.. Wink

asal..

jangan miskin cinta pada yang Esa..

jauh di sudut ati saya..

sakit hati tengok orang yang berkapel..

pegang - pegang tangan..

pakai ketat2..

pergi dating...

dok dua dua...

tak rasa bersalah ka....

tak baik tu sebenarnya kawan2... Mad Sad

ingat.. lol!

cinta kita hanya kpada seseorang yang telah DITETAPKAN oleh Allah jodohnya dengn kita.. I love you

siapa dia?? scratch

bila??

cantik ke?? Razz

hensem ke??

kaya ke??

miskin ke??

cikgu ke??

doktor ke???

sapa2 ajalaaa..

yang pasti..

stiap yang Allah tetapkan pada kita..

adalah yangTERBAIK untuk kita.. cheers

ingat..

Allah tu maha penyayang...

Allah sayang pada hambanya..

so..

jadilah hamba yang soleh / solehah..

okey..

selamat berpuasa kepada semua...

bounce

babai...

P/S : cinta ....??? fikirlaaa... jangan kita kecewa kerananya.. Sad

sahabat
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  sahabat on Wed Sep 17, 2008 1:39 pm

Jangan kecewa kerana cinta...
Biarlah kecewa kerana x dapat lihat saudara2 seislam kita di palestin x makan mcm kita nih..
Biarlah kecewa kerana tidak cukup ibadat dan rasa hina pada yg esa..
biarlah kecewa di atas satu kegagalan tetapi jadi pengajaran yg berharga bagi kita..
biarlah kecewa kerana tak dapat 'menjaga hati' utk menunaikan fardhu suruhanNYA..


P/S: ini sahabat yg laen.. yg sudah penah bg shout kat dlm forum yg hit aritu..

sahabat
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: budaya bercouple di maktab

Post  Sponsored content Today at 4:06 am


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 5 dari 10 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik