MINIMART IPTB.

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

MINIMART IPTB.

Post  jawa_BoYz on Sun Aug 31, 2008 2:49 pm

assalamualaikum sume rakan-rakan guru pelatih..
saya cume nak mtk pendapat kamu sume tentang cadangan wujudkan sebuah minimart dlm IPTB ni...
ni pon untuk kemudahan kita sume...

bkn ape, saya kekadang kecian jgk tgk guru-guru pelatih yang x de kenderaan sendiri nak kuar beli brg keperluan...
dah terpaksa naik bas keluar duit byk untuk tambang pengangkutan.. klu minimart wujud dlm IPTB, kan memudahkan n menjimatkan masa dan wang ringgit kita..

jadi , wujudkan lah satu jawatankuasa yang mengelolai minimart tersebut.. lebih elok, jika ianya dianggotai oleh guru pelatih sekalian..
tapi ini hanyalah cadangan saya,,...

saya mengharapkan pandangan dan pendapat rakan-rakan guru pelatih semua...
harap maklum...
terima kasih..
cheers

jawa_BoYz

Jumlah posting : 17
Join date : 08.07.08

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

koperasi camne

Post  science on Sun Aug 31, 2008 2:57 pm

emmm
boleh kt wat minimart..tapi tapak nye kat mana
koperasi kt pulak ape cite
emmm..kt banyk prob coz nak buat kelas pun tak cukup..ni pulak nak wat mi nimart
bgs cadangan minimart tu..cam uum..
\tp sape nak menyokong kt

science
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: MINIMART IPTB.

Post  sukun on Sun Aug 31, 2008 3:21 pm

kat mana??
kat tepi kafe tu ok gak...center antara putra n putri...
port yg best gak untuk dating...

sukun
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: MINIMART IPTB.

Post  mr.sim on Thu Sep 04, 2008 11:46 pm

Lebih elok kalau wujdnya badan BKSK yg menjana dan memainkan peranan bagi menyediakan barg2 keperluan utk pelatih guru. Selalunya badan bksk @ koperasi 'umum' nih adalah gabungan syer bersama staf pentadbiran,pensyarah2 dan guru2 pelatih. Mereka memainkan peranan dlm mengeluarkan modal @ pemegang aset bersama. Utk pelatih2 guru pulak.. Diharap tidak keberatan cikgu2 pelatih semua jika dibuat tolakan elaun utk setiap sem bg menjana pusingan modal bksk ini. Selalunya klau student tolakan xbyk.. dlm rm 50-rm100 satu sem. Bagi kakitangan lak selalunya kutipan dlm setiap bulan. Bagi pelatih2 guru yg ada niat ingin berniaga boleh letakkan brg2 jualan anda disitu.. Selalunya BKSK hanyaa mengambil bayaran 5-10% saja hasil jualan.. barangan cenderamata boleh menjadi tarikan kpd org ramai terutama bila ada keramaian kat sini.. INi hanya satu cadangan saja.. Diharap anda2 semua fikirkan langkah yg selanjutnya bagi menjana idea ini.. Kpd senior2 yg dah nak abis sdy nih, wajarlah diberi pelang mengelola badan ini... Duit pon masuk.. Nama pon dapat.. Tak sia2 ler nanti tglkan iptb.. ada dgn seribu satu kenangan..

mr.sim
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: MINIMART IPTB.

Post  Sponsored content Today at 10:07 pm


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik