majlis berbuka beramai-ramai

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

majlis berbuka beramai-ramai

Post  adam on Mon Sep 08, 2008 4:52 pm

bila agaknya nak diadakan majlis berbuka untuk semua warga iptb ye.....jemput semua yang ada tak kira bangsa...baru best...pungut la dermake....apa ke yang patut...sape ye nak kelolakan...JPP or japim or hep tak pun kelab kakitangan pun leh...kan..kan...kan Very Happy Very Happy Very Happy

adam
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Berbuka Bersama

Post  Baru mas on Mon Sep 08, 2008 5:02 pm

Very Happy Bagus cadangan tu tapi kita tak pernah buat berbuka bersama ,IPTB sering menganjurkan beraya bersama. Insyaallah lepas raya nanti kita buat.
Rolling Eyes Baru best pakat-pakat bawa kuih,kalau masa berbuka ni masa agak terhad nak pergi tarawikh lagi jadi bairlah kita berbuka ramai-ramai di bilik masing-masing

Baru mas
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: majlis berbuka beramai-ramai

Post  kool on Tue Sep 09, 2008 11:26 pm

majlis raya raya ni patut kita ajak2 rakan2 yg non muslim...baru meriah...suh deorang bawak maruku ke..kuih bangkit ke..bawu laa mengukuhkan perpaduan sikit...

kool
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

buka puasa

Post  diam ubi on Wed Sep 10, 2008 9:44 am

Bertemu kembali,

haaa.....baguis cadangan ajak semua warga iptb buka puasa...JPP rasanya tak penah fikir pekara ni. Baru kita dapat tunjuk budaya /agama kita. Cuba JPP buat tengok.......

Saya cabar JPP.....kalau betul depa tu hebat .....cubala buat majlis buka puasa......guna kawan depan surau bole, dewan kefe boleh atau mana saja tempat.

Cuba korang sambut cabaran.....aku ni.

diam ubi
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Berbuka Bersama

Post  Mai on Wed Sep 10, 2008 10:58 am

Cool Buat buka puasa sesama Muslimpun tak pernah cukup korum inikan pula nak jemput yang bukan Muslim.Elok kita meriahkan surau kita dulu baru kita boleh tunjuk....Takut nanti ramai yang tak puasa daripada yang puasa....

Shocked Tiap-tiap petang ada buka puasa kat surau...tapi lebih ramai lagi yang buka puasa kat bilik.Cam na tu...

Lu fikirlah sendiri......

Mai..madam muah..muah

Mai
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

buka puasa je

Post  adam on Wed Sep 10, 2008 11:27 am

apa la nak cabar mencabar pasal buka puasa ni...kalau ada rezki buat la. jangan gaduh. ajak non muslim tu untuk meriahkan waktu buka. biarlah mereka rasa meriahnya waktu berbuka....tak salahkan....yang salah asyik nak gaduh je.....satu lagi apa kata maila berbuka beramai-ramai kat surau. bawakla apa sahaja yang dibeli kat luar tu....dapat gak dikongsi bersama...pas tu jemaah la bersama...ok kan....kan...kannnn Very Happy Very Happy alien

adam
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

aDAM

Post  zarep on Thu Sep 11, 2008 8:09 pm

Stuju dgn adam...nak makan pon cabar mencabar ka..hahah

nak kena jugak provokasi no..lawak sungguh...

mai surau, lama dah bukak posa sama2..lai2.. hahaha

zarep
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: majlis berbuka beramai-ramai

Post  T-Max on Sat Sep 13, 2008 2:14 pm

Adun dan ahli Parlimen DAP anjur majlis berbuka puasa
Mohd Sabri Said
Sat | Sep 13, 08 | 10:33:02 am MYT

BUKIT MERTAJAM, 13 Sept (Hrkh)- Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Berapit, Lydia Ong Kok Fooi merupakan ahli politik pertama negeri ini menganjurkan jamuan berbuka puasa untuk masyarakat Islam setempat di Padang Awam Berapit Khamis, 11 September.
Iklan




Walaupun kedatangan mereka terutamanya Lydia Ong agak lewat kerana kesesakan jalan raya di atas jambatan Pulau Pinang namun dalam ucapan selepas tetamu Islam solat magrib di surau berdekatan beliau menyatakan, jamuan ini khas sebagai meraikan penduduk Taman Mutiara Indah yang sama-sama membantu kemenanganya dalam pilihan raya umum lalu.

Beliau juga menyifatkan, kemenangan tersebut adalah kemenangan bersama yang seharusnya penduduk beragama Islam jangan lepas peluang mendapatkan bantuan atau khidmat nasihat daripada Pejabat Khidmat Dun yang baru dilancarkan.

"Memandangkan kemenangan Pakatan Rakyat adalah kemenangan bersama maka kami menjemput semua rakyat berjumpalah dengan kami sekiranya ada masalah yang perlu diselesaikan. Kami menyediakan petugas khas yang akan mengambi segala permasalahan, " ujarnya yang juga Exco Belia, Sukan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Komuniti Negeri.

Manakala Chong Eng dalam ucapan ringkasnya menyeru, semua masyarakat tidak kira bangsa, agama dan warna kulit supaya bersama-sama memelihara kesejahteraan hidup di negara ini di samping bertindak membasmi rasuah, penyelewengan dan menipu sesama manusia.

"Sikap itu, bukan sahaja salah dari segi undang-undang negara malahan semua agama melarang penganutnya melakukan kepincangan yang boleh meruntuhkan maruah agama yang dianuti.

"Rakyat yang baik ialah mereka yang tidak melakukan penipuan dan penyelewengan sesama sendiri sebaliknya menjaga keharmonan, kesejahteraan dan perpaduan, " tambah beliau./wann_

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: majlis berbuka beramai-ramai

Post  AriffPutera on Wed Sep 17, 2008 1:55 am

41m4n wrote:Adun dan ahli Parlimen DAP anjur majlis berbuka puasa
Mohd Sabri Said
Sat | Sep 13, 08 | 10:33:02 am MYT

BUKIT MERTAJAM, 13 Sept (Hrkh)- Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Berapit, Lydia Ong Kok Fooi merupakan ahli politik pertama negeri ini menganjurkan jamuan berbuka puasa untuk masyarakat Islam setempat di Padang Awam Berapit Khamis, 11 September.
Iklan




Walaupun kedatangan mereka terutamanya Lydia Ong agak lewat kerana kesesakan jalan raya di atas jambatan Pulau Pinang namun dalam ucapan selepas tetamu Islam solat magrib di surau berdekatan beliau menyatakan, jamuan ini khas sebagai meraikan penduduk Taman Mutiara Indah yang sama-sama membantu kemenanganya dalam pilihan raya umum lalu.

Beliau juga menyifatkan, kemenangan tersebut adalah kemenangan bersama yang seharusnya penduduk beragama Islam jangan lepas peluang mendapatkan bantuan atau khidmat nasihat daripada Pejabat Khidmat Dun yang baru dilancarkan.

"Memandangkan kemenangan Pakatan Rakyat adalah kemenangan bersama maka kami menjemput semua rakyat berjumpalah dengan kami sekiranya ada masalah yang perlu diselesaikan. Kami menyediakan petugas khas yang akan mengambi segala permasalahan, " ujarnya yang juga Exco Belia, Sukan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Komuniti Negeri.

Manakala Chong Eng dalam ucapan ringkasnya menyeru, semua masyarakat tidak kira bangsa, agama dan warna kulit supaya bersama-sama memelihara kesejahteraan hidup di negara ini di samping bertindak membasmi rasuah, penyelewengan dan menipu sesama manusia.

"Sikap itu, bukan sahaja salah dari segi undang-undang negara malahan semua agama melarang penganutnya melakukan kepincangan yang boleh meruntuhkan maruah agama yang dianuti.

"Rakyat yang baik ialah mereka yang tidak melakukan penipuan dan penyelewengan sesama sendiri sebaliknya menjaga keharmonan, kesejahteraan dan perpaduan, " tambah beliau./wann_

Aku tertanye2, ble dorg nak baiki jalan kat area BM neh?? Terutame kat jalan kereta api berapit tuh?? Jalan tu sentiasa sibuk dgn lalu lintas. Risau jd pe2 perkara yang x diingini.

p/s- ramai yang mengharap jalan tu boleh diperbaiki Smile

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: majlis berbuka beramai-ramai

Post  T-Max on Wed Sep 17, 2008 8:25 am

AriffPutera wrote:
41m4n wrote:Adun dan ahli Parlimen DAP anjur majlis berbuka puasa
Mohd Sabri Said
Sat | Sep 13, 08 | 10:33:02 am MYT

BUKIT MERTAJAM, 13 Sept (Hrkh)- Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Berapit, Lydia Ong Kok Fooi merupakan ahli politik pertama negeri ini menganjurkan jamuan berbuka puasa untuk masyarakat Islam setempat di Padang Awam Berapit Khamis, 11 September.
Iklan




Walaupun kedatangan mereka terutamanya Lydia Ong agak lewat kerana kesesakan jalan raya di atas jambatan Pulau Pinang namun dalam ucapan selepas tetamu Islam solat magrib di surau berdekatan beliau menyatakan, jamuan ini khas sebagai meraikan penduduk Taman Mutiara Indah yang sama-sama membantu kemenanganya dalam pilihan raya umum lalu.

Beliau juga menyifatkan, kemenangan tersebut adalah kemenangan bersama yang seharusnya penduduk beragama Islam jangan lepas peluang mendapatkan bantuan atau khidmat nasihat daripada Pejabat Khidmat Dun yang baru dilancarkan.

"Memandangkan kemenangan Pakatan Rakyat adalah kemenangan bersama maka kami menjemput semua rakyat berjumpalah dengan kami sekiranya ada masalah yang perlu diselesaikan. Kami menyediakan petugas khas yang akan mengambi segala permasalahan, " ujarnya yang juga Exco Belia, Sukan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Komuniti Negeri.

Manakala Chong Eng dalam ucapan ringkasnya menyeru, semua masyarakat tidak kira bangsa, agama dan warna kulit supaya bersama-sama memelihara kesejahteraan hidup di negara ini di samping bertindak membasmi rasuah, penyelewengan dan menipu sesama manusia.

"Sikap itu, bukan sahaja salah dari segi undang-undang negara malahan semua agama melarang penganutnya melakukan kepincangan yang boleh meruntuhkan maruah agama yang dianuti.

"Rakyat yang baik ialah mereka yang tidak melakukan penipuan dan penyelewengan sesama sendiri sebaliknya menjaga keharmonan, kesejahteraan dan perpaduan, " tambah beliau./wann_

Aku tertanye2, ble dorg nak baiki jalan kat area BM neh?? Terutame kat jalan kereta api berapit tuh?? Jalan tu sentiasa sibuk dgn lalu lintas. Risau jd pe2 perkara yang x diingini.

p/s- ramai yang mengharap jalan tu boleh diperbaiki Smile

haha...nk perbaik cmna kalau tetiap ari jd jalan lori...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

Re: majlis berbuka beramai-ramai

Post  Sponsored content Today at 4:04 am


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik