forum... oh forum....

Halaman 1 dari 2 1, 2  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

forum... oh forum....

Post  seniorzz on Fri Sep 12, 2008 10:30 pm

to all my frenz..
i think all of us should stop from fighting through this site..
i feel so shamed when i read "bicara pelajar" corner...
be matured...
this site can be read with everybody all aroud the world..
how can you become so brave to quarelling each other for a such simple thing?
for eg. surau..
i read it many times..
i feel shocked...
i realized that some students proud to say many things without thinking,,,
Actually, i was confuse...
if they want to be a teacher, why they want to fight with lecturer?
Perhaps... they loved to do it...
we came here to learn and we should prepare for a lot of things...
to learn... we need a teacher...
and rite here teacher or sifu is our lecturers...
we need to respect and be polite with them...
i also read about penyakit hasad dengki...
the shortform fo phd...
so funny...
new words i learn...
dont you ever think it is so difficult to get phd..
i mean Doctor of Philosophy...
you should say apologize to that person...
you are only a students...
and you come here 2 learn..
not just came for learn about pedagogy and etc...
but the way how to be to be polite...
to IPTB... i comment that, we should stop this bicara pelajar...
because our students here very rude...
they not used this corner for the rite way....
to freinds...
be polite...
pleaz wake up...
know the way to be person that know about
"Public Manners and Self Manners"

seniorzz
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  T-Max on Fri Sep 12, 2008 10:40 pm

well actually anything can be discuss if we know how to respect eachother..
the issue is not the surau..
what i saw was most of them try to use that topic for their personal purpose..
those sarcastic words should not be used here...

everyone has the right to say...but please mind your words..
or you can make other person angry...

and guys...this forum is the medium for u to say anything that u cant say directly..
and i think thats y the admin still allow the non register user in order to encourage iptbians to voice out..

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

hakikat manusia

Post  nino on Sat Sep 13, 2008 1:22 am

assalamualaikum..

ape yg aku perhatikan kat forum iptb nie ialah..

topik2 yg berunsurkan provokasi sangat la mendapat sambutan berbanding topik2 lain yang tiada unsur provokasi...

dan yg lebih memalukan ialah yg duk bergaduh tue ialah melayu..

kenapa sampai mcm tue.. xmalu ke kite kat bangsa lain..

salah satu sebab bagaimana jatuhnye sesebuah tamadun ialah bile masyarakat dalam tamadun itu bertelagah sesama sendiri... nak ke kite jd mcm tue ?

sedar la kawan2.. jgn sampai KEISTIMEWAAN yg kite ade hlg dek sikap kite sendiri..

jgn sampai org lain ambil kesempatan diatas pertelingkahan kite..


sekian..

nino
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

huh

Post  bebudak on Sat Sep 13, 2008 6:18 am

adat org melayu
itu tak kene ini tak boleh

bukan nak carik cara penyelesaian.... salhkan orng aje..........

aku pon kadag2 hanyut jugak

bebudak
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Ek eleh..

Post  Korperal on Sat Sep 13, 2008 7:48 am

Salam ukhwah.

Ek eleh.. Apa ni weh??
Asal masuk forum jumpe org gaduh, bertekak tentang isu yang remeh temeh. Apa da jadi ni??

What's going on with IPTBians? This forum created for us to argue each other. Don't take for granted. Any idea we post or reply must be rational with the present issues. It must be relevance with our lifestyle as a future teacher. We must show to the world out there that we, the future teacher is professional in all aspects. If we keep arguing like this, how will the people out there respect us? No wonder student's nowadays do not respect their teacher.

Sebagai orang tua yang da lama makan garam di sini, saya menyeru saudara-saudari, para sahabat sekalian agar menghentikan sebarang provokasi atau sebarang bentuk perbincangan yang melambangkan ketidakprofessionalan kita sebagai pelatih perguruan yang bakal meneraju negara dan bakal mendidik peneraju negara di masa hadapan. Kita baru sahaja mengecapi ulang tahun kemerdekaan yang ke- 51. Negara kita masih lagi baru. Jangan kerana kita, generasi selepas merdeka ini berbalah sesama sendiri, negara kita runtuh dan tergadai. Kita baru sahaja hendak duduk sama rendah, berdiri sama tinggi dengan negara- negara yang bertamadunan tinggi. Muafakatlah dan padukan usaha kita ke arah itu.

Fikir- fikirkanlah, renung- renungkanlah.

p/s- kepada sesiapa yang ingin menghayati erti kemerdekaan, saya cadangkan anda menonton filem Hati Malaya. Semoga semangat patriotik anda akan bertambah membara!

Korperal
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  bdk tua on Sat Sep 13, 2008 8:44 am

Sarjan assan la.. caree gak.. hati malaya yg best coz ader maya karin.. ayu bai.. tp jd bini omputih gak..

bdk tua
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

hahaha

Post  bebudak on Sat Sep 13, 2008 10:30 am

hakhakhak ha ah ek macam takde laki melayu hahaha

tapi lain org lain citarasenye hehehe

bebudak
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

dlm forum

Post  bijirin on Sat Sep 13, 2008 5:08 pm

kata mcm2 eh kat org dlm forum...

adakah diluar berani mengkritik secara peribadi?

hehe lawak Very Happy

thanks sapa bukak topic ni... bounce

bijirin

Jumlah posting : 56
Join date : 12.09.08
Age : 29
Lokasi : Di Sini

Lihat profil user http://zarepan.blogspot.com/

Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  T-Max on Sat Sep 13, 2008 5:12 pm

zarep wrote:kata mcm2 eh kat org dlm forum...

adakah diluar berani mengkritik secara peribadi?

hehe lawak Very Happy

thanks sapa bukak topic ni... bounce

allah zarep..kita ni dh laa jrg nmpk muka...
kat sini jaa laa nk melawak-lawak pun..
ang dok atas bilik aku pun bukan penah mai jengok aku...

T-Max

Jumlah posting : 455
Join date : 17.02.08
Age : 59
Lokasi : In front my screen

Lihat profil user http://forum.eleganeers.net/index.php

Kembali Ke Atas Go down

sori2...

Post  bijirin on Sat Sep 13, 2008 5:46 pm

aiman..aku xtju kt hg..

hg xpa aku kenai..hehehe

org len pon kenai..


aku dok kata kat depa hat xknai sapa diri sebenaq...tu..

sori ci eman Rolling Eyes

bijirin

Jumlah posting : 56
Join date : 12.09.08
Age : 29
Lokasi : Di Sini

Lihat profil user http://zarepan.blogspot.com/

Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  kool on Sat Sep 13, 2008 5:53 pm

buat tuan zarep..
ada sesuatu isu yang takkan selesai kalau dicakap depan2..
manusia ada ego...
so berani atau tak itu bukan soal...
kita hormat sebab tu kita tak cakap depan...
kalau roomate ko merokok pun ko tegur tak??
yang penting bukan siapa yang cakap..
tapi mesej yang dicakap...
setidak-tidaknya di forum ni ada jugak yang mahu berfikir dan menulis..
saban hari kita bermian futsal bersama..
kita makan bersama...
tapi kalau kawan kita buat salah...
berani x kita kata jangan pada dia??
paling tidak dengan nada marah dia membalas...
"aku tau laa apa yang aku buat...ko x payah sibuk.."

kool
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

kool

Post  bijirin on Sat Sep 13, 2008 6:04 pm

adik zarep mintak maaf la no.. bounce

bijirin

Jumlah posting : 56
Join date : 12.09.08
Age : 29
Lokasi : Di Sini

Lihat profil user http://zarepan.blogspot.com/

Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  kool on Sat Sep 13, 2008 6:58 pm

ada apa dengan nama??
biar laa siapa pun aku..
apa yg penting sangat dengan siapa diri aku??
kool itu suatu nama...
lagipun ramai yg boleh post guna nama kool...
org lain pun boleh guna nama kool..
aku jugak boleh jadi kool yg lain dari kool yg asal...
ko pun leh gune nama kool ni kalau ko nak...

kool
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

huish

Post  bebudak on Sat Sep 13, 2008 7:44 pm

tapi satu aje aku tak pernah tengok forum iptb sehangat macam sekarg....

semua orang nak buka forum nak tau pa da.. dulu ada aiman aje hakhakhak

hehehe aku melawak je man hehehehe

bebudak
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

huish

Post  bebudak on Sat Sep 13, 2008 7:46 pm

tapi satu aje aku tak pernah tengok forum iptb sehangat macam sekarg....

semua orang nak buka forum nak tau pa da.. dulu ada aiman aje hakhakhak

hehehe aku melawak je man hehehehe

bebudak
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  kool on Sat Sep 13, 2008 7:55 pm

biarkan semua ini berlaku...
aku suka mcm ni...

kool
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

kanpe xboleh???

Post  rain on Sat Sep 13, 2008 11:57 pm

ehh...
bgi aku forum ni satu luahan ape...
dri dok pendam pas2 benci2 wat ape...
korang tgk skang...
benda yang hangat dlu dah nak jadi sejuk...
dah nak diterime semua orang...
nak luah depan2???
ape yang dapat??
maki??
semua org leh trima???
ruanagan ni bagus...
ko nak citer pasal tamadun ye???
so ko nak senyap je la ni??
bile sesuatu yang xditegur,ia akan menjadi2...
melaka jatuh sbb ape??
ko taw??
sebb xditegur n menjadi2 la melaka hancus...
melayu??
ape yang korang taw??
ape yang dah jadi ngn pemimpin skang???
rasuah???
ko nak bpr senyap je???
umpama mcm kita la...
sbb 2 ade forum...
ingat mengingati!!
pikir la untuk kebaikan..

rain
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Hehehhe

Post  bijirin on Sun Sep 14, 2008 7:05 am

BPR rasuah dua kali ganda pada org besa...hehhe

bijirin

Jumlah posting : 56
Join date : 12.09.08
Age : 29
Lokasi : Di Sini

Lihat profil user http://zarepan.blogspot.com/

Kembali Ke Atas Go down

Forum

Post  AriffPutera on Mon Sep 15, 2008 4:01 am

Tidak salah untuk kita berforum. Cuma apa yang menyedihkan, ada antara pelawat2 forum ni yg terlalu beremosi. Bukan cara kita sebagai cikgu mcm tu. Islam pun xmenggalakkan kita maki- memaki, tuduh menuduh, saling menjatuhkan sesama kita. Kita hendaklah sentiasa berhikmah dalam tutur kata. Tringat pesanan org tue2, "Jika kita hendak org hormat kepada kita, kita hendaklah hormat kepada org lain terlebih dahulu". Wallahualam.

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  the who on Mon Sep 15, 2008 10:34 am

org tua terlebih dahulu makan garam.. mereka tahu mana yg betul dan mana yg salah...

the who
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

ok pe...

Post  PokGuard on Mon Sep 15, 2008 12:28 pm

admin pon x kalut nak tutup...kire ok r tu.

PokGuard

Jumlah posting : 15
Join date : 13.09.08
Lokasi : -Nil-

Lihat profil user

Kembali Ke Atas Go down

org tua

Post  bijirin on Mon Sep 15, 2008 8:10 pm

pesan kat org tua2 jgn mkn garam byk2..nanti drh tingi..hehe

baguih forum ni

bijirin

Jumlah posting : 56
Join date : 12.09.08
Age : 29
Lokasi : Di Sini

Lihat profil user http://zarepan.blogspot.com/

Kembali Ke Atas Go down

Makan garam

Post  AriffPutera on Mon Sep 15, 2008 8:13 pm

Aku tringat time duty masak kat surau tempoh hari. Kls aku kne wat dgn 1 kelas dak junior. Ader sorg dak junior tuh ltk garam bnyk2 dlm sup tuh. Haha..

Darah tinggi ke?? Dak aih, sup tu xmsain sgt. Secukup rase.

AriffPutera

Jumlah posting : 228
Join date : 15.09.08
Age : 29
Lokasi : Malaysia

Lihat profil user http://tenteramalam.blogspot.com

Kembali Ke Atas Go down

ariff putera

Post  bijirin on Mon Sep 15, 2008 10:54 pm

depa tau la depa masak...kita p angkat kayu ja jadi kuli..

hehhe

bijirin

Jumlah posting : 56
Join date : 12.09.08
Age : 29
Lokasi : Di Sini

Lihat profil user http://zarepan.blogspot.com/

Kembali Ke Atas Go down

wawawa...tp sedap gak..

Post  rain on Mon Sep 15, 2008 11:09 pm

wawawa..
sedap gak oooo...
ingat senang ka nak wat time pose...
makan je la ape org dah wat...
yang penting hilang lapar n dahaga.. lol!

rain
Tamu


Kembali Ke Atas Go down

Re: forum... oh forum....

Post  Sponsored content Today at 5:39 pm


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 1 dari 2 1, 2  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas


 
Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik